Beste pumpe for 28l?

jeg har kjøpt en 28L med en elitepumpe.

pumpen er en slik http://akvaforum.no/images/forum/15959_080227221643_1.jpg

det står på pakken at den er designet for noe over 30L, men jeg vil allikevel kjøpe en nye en. hvilken bør jeg velge? trenger helst en kirsebær reke vennlig pumpe.
Da trenger du et luftdrevet filter. F.eks. Bio Foam.
jeg har luftdrevet men liker ikke den, vil helst ha en vanlig pumpe nå som jeg ahr akvarium.
Ok. Da kan du f.eks. prøve en fluval 1 som du kan modifisere med blåsvamp - da skal den være ganske rekesikker. Fluval 2 kan nok bli litt mye for rekene, hadde selv en fluval 2x i en 28L med yngel, men de ble blåst veggimellom selv om jeg hadde fluvalen på laveste setting.

Hva er det du ikke liker med luftpumpefilter, forøvrig? De er jo ypperlige til små kar, og spesielt når man har reker?
Joakim
Ok. Da kan du f.eks. prøve en fluval 1 som du kan modifisere med blåsvamp - da skal den være ganske rekesikker. Fluval 2 kan nok bli litt mye for rekene, hadde selv en fluval 2x i en 28L med yngel, men de ble blåst veggimellom selv om jeg hadde fluvalen på laveste setting. Hva er det du ikke liker med luftpumpefilter, forøvrig? De er jo ypperlige til små kar, og spesielt når man har reker?


har liten tro på den egentlig, lite fristene å bytte bomulla i den, men vil jo ikke ha en pumpe som blåser rekene veggimellom.
Tilfeldig bekjentskap
© Sølvi Gullaksen
Reklame for plussmedlemskap