Aquabox og vann

I dag skulle jeg sette opp aquabxen min igjen, siden den tydeligvis får planter til og blomstre/vokse noe sinnsykt hos meg.

Fylte i vann og alt, plugga i kontakten. Neida, ikke noe liv. Verken lys eller pumpe ville starte. Kjente med en gang en svidd lukt. Så slo av alt, plugga den fra hverandre og tømte ut vannet. Så da at bunnen som karet står på, går ann og ta opp. Så tok opp den, og da så jeg problemet.
Det har kommet vann inni boksen karet står på, så noe hadde svidd/brent seg. Tenkte med en gang, hva om jeg ikke hadde vært hjemme?

Så jeg vil anbefale alle om og gjøre det de kan for og tette dette, med silikon eller annet, for er jo direkte farlig hvis det skulle skje når man ikke er hjemme. Ja, karet mitt er tett, og man ser tydelig at dette var ikke noe som skjedde der og da.

Er dette forresten noe man kan gå tilbake til dyrebutikken og klage på?
Om du studerer bildene av skaden, ser du at kretskortet ikke vil være i kontakt med vann med mindre en senker hele sulamitten ned i vannet. Det er også "dreneringshuller" rett under kretskortet som vil sørge for at evt vannsøl kommer ut på bunnen av "sokkelen", i stedet for å oversvømme det som er inni boxen.

I tillegg til dette, er alt i aquabox drevet med 12V, som er tildels harmløst. En får i alle fall ikke noen støt som merkes, med mindre en spiser ledninga Da killer det litt i tunga, men ellers er en bra

Det er derfor liten sjangs for at vann i seg selv har sørget for denne kortsluttningen. Det må derfor dreie seg om en ren konstruksjonsfeil, slik en kan oppleve på alle produkter. Reklamasjon er i alle fall noe du helt klart har krav på å få gjennomført her.
Det er jo ikke din feil at det er en kortsluttnig på kretskortet

Jeg åpnet nå min egen box for å se hvordan tempen på kretsene var, og de er så kalde alle som en at jeg uten ikke er i nærheten av å brenne fingrene.
Dine, ser jo ut som de har hatt seg en grillparty
Ser forresten at det er en annen kondensator (der din er brun) i boxen min. Det kan være at produsenten derfor har vært klart over ett problem, og byttet ett komponent, enten før eller etter at jeg fikk min box.
Hvor gammel er din?
Ahh, det tenkte jeg ikke på:P Takk for at du opplyste meg om det. Må ha oversett det totalt.

Kjøpte min med det samme dem kom ut, så var vell i tidlig i fjor eller forfjor. Hvis jeg ikke husker helt feil nå.
Det kan høres ut som din modell er ørlitt gamlere enn min, så det kan jo være at produsenten oppdaget at de burde bruk en annen kondensator til boxen.

Det kan også være så enkelt som at det er ulike produsenter av denne kretsen, og dermed ulik farge.
Googla litt på spesifikasjonene, og fikk opp en del kretser med samme egenskap, og ulik farge\fassong

Syntes uansett at du skal ta denne med til selger, slik at denne igjen kan rapportere tilbake til grossist\ produsent om en såpass graverende feil.
Såpass. Da får jeg ta den med til selgern da, og høre hva dem sier
Takk for hjelpen Frank.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap