Ekstra adapter??

Av en eller idiotisk grunn går både lys og pumpe på samme adapter... (ja nå har jeg lært å sjekke utstyret før jeg kjøper..)

Før hadde jeg timer, men nå går det jo ikke for da skrus jo pumpa av i samme slengen. IRRITERENDE!


Noen som er kan litt om elektronikk som vet om hvordan jeg kan løse dette?

Ledningene til lys/pumpe er separert, men går altså til samme adapter.
kjøp en adapter fra clas ohlsson eller lignenede, bare sjekk om Volt / Ampere stemmer?
Event. kjøp ny pumpe og koble fra den som er i
Er det en omformer(klump) på kontakten, eller er det bare en vanlig stikkontakt?

Dersom det er en vanlig stikkontakt, er det en ganske smal (3-4mm) sak å ordne.
Er det aquabox du har?

Grunnen til at det er slik, er rett å slett av sikkerhetsmessige grunner, siden dette er noe som alt for ofte settes på rommet til småtassene, som finner på å både dytte ting overende, og å putte alt mulig oppi der.

Men irriterede, det kan det være.
Løsningen er å kjøpe en strømforsyning, som er på 12V, og som enten har riktig kontakt, eller at en setter på dette selv.
Men misforstå meg rett, men det høres ikke heeeeelt ut som du har skuffa full av loddebolder og annet nødvendig utstyr for slike hjemme-operasjoner
loddevaffornoe??


Skal sjekke ut med claes Ohlson om de har en passende adapter, henger klistremerke på en av ledningene med volt og slikt.

Er en klump ja mellom stikkontakt og ledningen. Selve adapteren vil jeg tro.

Går slik:
stikkontakt - adapter - ledning - "taket" til akvariumet - og deeeer putter man 2 ledninger til lys/pumpe inn. (sånne runde dupper lizzm....nåja!)


Eller noe i den duren!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap