Lekkasje?

Gremme, gremme.... som om det ikke er nok med hvitprikk i 180 liter'n så ser jeg nå at det renner en og annen dråpe langs skjøten mot ene kortsiden. Er dette nok til å være bekymret over eller kan jeg sove godt, vente til påsken er over og kjøpe litt silikon og mekke selv?
Er det lekkasje vil den nok bli større. Tror ikke jeg ville sjanset på at det holder. Heldigvis er butikkene åpen i morgen så om du tør.... Ikke vent lengre i hvertfall for det er en svakhet i karet og det kan i verstefall sprekke fra hverandre. Hadde jeg vært deg ville jeg flyttet fiskene og tømt karet i dag. Du må gjøre det for å mekke uansett. Klargjør for silikonering i morgen. Om du venter kan det gå gale og fisken må flyttes uansett.
Kan en dråpe nå og da utvikle seg så raskt? Dette er jo krise. Har ikke noe sted å flytte dem og de er syke så jeg kan ikke sette dem med andre fisker. Vannet har stått en natt uten vann helt opp for å få maksimal utblåsing av filteret i skorpa. Kan det være at det går seg til nå når jeg har fått fylt helt opp?
Lekkasje
Har du fylt på vann og kaskje gått for høy`?
Mange kar har et max mål på vannstand!!
Prøv og tørk med papir og så lys med en lomme lykt for og se hvor det kommer vann ut.
Vis du har mulighet så senk vannstanden til under lekkasjen. Husk senk varmekolbe etter eller legg den i bunn av karet.
Mindre vann i karet letter trykket på silikonen og du kan sove trykt i natt. Så stikker du innom zoo butikk i morgen og kjøper silikon.
Nei, det var lav vannstand da jeg oppdaget det. Tappet ut litt vann for å få mest mulig fart i skorpa pga hvitprikk-kur.

Håper inderlig det kan ha vært kondens eller noe..... har fyllt opp til normalt nivå nå og ser an litt. Ser jeg flere dråper så tapper jeg til under lekkasjen og løper til butikken i morgen.

Æsj og usj... må vel tømme ev. hele karet for å legge mer silikon?
Jeg tror ikke det vil holde å legge på mer silicon. Fant en link hvor det er råd om hvordan man fikser lekkasjer i akvarium. Burde kanskje lagt noe i artikler om dette.

Har sittet en halvtime nå nesten og fulgt med uten å se en dråpe. Får inderlig håpe det skjedde fordi filteret gikk så det kosta etter.
Jeg får slike problemer hver gang jeg kjører luftpumpe for ekstra sirkulasjon. Virker som om det blir økt kondens eller den tar eventuelt andre veier. Prøv å tørk av innsiden av lokket/dekkglass og rundt lister og kanter øverst. Stopper det da midlertidig opp så er det nok snakk om kondens.
Puh Det var nok bare det. Har ikke kommet en dråpe mer. Det var da enda godt, begynte å se mørkt på tilværelsen her. Holder lenge med sykdommen!!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap