Løst midtstag

Den lille glass "plata" som er silikonert fast på begge siden i midten på akvariet har løsnet:O
Er dette noe jeg MÅ ha?? Kan akvariet bli ødelakt hvis jeg ikke fester den på igjen?? Karet er på 140liter og har heldekkende armatur..
Hvis jeg må silikonere denne på plass igjen, må alt av vann og fisker ut av akvariet da??
Om det er den som går på tvers oppe på toppen,så er den der for å lette belastninga på front,og bakglasset,og da ville jeg festet den på nytt igjen.Du kan sikte langs frontglasset å sjå om det buler.
Ja det er den jeg mener.. Må alt av vann og fisker ut av karet når jeg skal feste den på igjen??
Nå har jeg tappet ut en del av vannet i akvariet pga glassplata lå og dinglet oppi vannet siden frontgalsset buet litt utover, så nå passer den på plass oppå der den skal være og glasset buer ikke utover lengre.. Så nå er det bare til og vente på tips og råd om hvordan jeg skal feste denne igjen=)

Bruk akvariesilikon.
Sørg for at flate du skal lime er rene og tørre.
Klem de sammen etter silikonering med feks klemmer man bruker når man sager... vet ikke hva de heter korrekt

Du trenger ikke fjerne alt av fisk ol.
MC Darup
Bruk akvariesilikon. Sørg for at flate du skal lime er rene og tørre. Klem de sammen etter silikonering med feks klemmer man bruker når man sager... vet ikke hva de heter korrekt ;) Du trenger ikke fjerne alt av fisk ol.


Okey, men da trenger jeg jo en veldig lang klemme hvis jeg må klemme sidene sammen for at det skal bli sånn det skal være.. Da må jo klemmen klemme sammen begge langsidene på akvariet? eller tar jeg feil nå???
MC Darup
(...) klemmer man bruker når man sager (...) Du trenger ikke fjerne alt av fisk ol.


...Tvinger...Men burde man ikke rense glasset man skal lime med f.eks. aceton eller isopropanol...? Jeg ville i hvertfall tatt ut fiskene mine dersom jeg begynte med slike kjemikalier på glasset...

(Her er en tråd som linker videre til denne tråden, begge om lekasje og silikonering)

I en perfekt drømmeverden burde kanskje alt vært tømt og renset med aceton, men tror trådstarter er ute etter en enkel løsning som funker.
Silikonrester kan man fjerne med feks skarp kniv (tapetkniv) eller barberblad.

Tvingene (takk!) skal ikke klemme sammen på tvers, men klemme sammen midtstaget til glasset de limes fast i.
Altså 2 tvinger.
Legg noe stoff feks mellom glass og tvinger.
Lissi87
Da må jo klemmen klemme sammen begge langsidene på akvariet? eller tar jeg feil nå???


...Dersom midtstaget har løsnet på begge sidene så ville jeg forsøkt og lime en side av gangen, og bruke en tvinge til og presse staget på veggen, ikke klemme den mellom begge veggene...Når du limer den første så bare støtter du opp den andre løse siden, evt. bare henger den opp i ståltråd til silikonen er helt tørr og du kan fjerne tvingen...


Edit: Den ene løsningen like god som den andre...
okey, men det jeg ikke helt forstår er hvordan denne her tvingene fungerer.. Langsidene på akvariet er jo loddrette, mens midtstanga er vannrett. hvordan "klemme" disse sammen da???

Ligger ikke midtstanget PÅ to glasshyller?
Som det skal limes fast i?
MC Darup
Ligger ikke midtstanget PÅ to glasshyller? Som det skal limes fast i?


hehe *flau* jo den gjør jo det da.. Hatt dæ håve:P
Litt trøtt i dag ja:P
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap