Hvordan pumpe vann opp i akvariet?

Skal snart kjøpe meg et større akvarium, og lurer da på dette med vannbytter. For å slippe å bære bøtte etter bøtte, trenger jeg noen hjelpemidler. Skulle hatt noe som hjelper meg å pumpe vannet fra akvariet og ut i vasken. Så skal nytt vann tilbake i en stor bøtte, hvor jeg kan behandle vannet, og deretter pumpes opp i akvariet. Noen som har forslag/linker til hva jeg kan kjøpe?

Akvariet jeg skal ha, har innvendig pumpe, men hvis jeg hadde kjøpt en utvendig, hadde det da gått an å koble på slanger på denne og bruke pumpen til å pumpe vann begge veier? Eller ville det blitt problemer med at det kommer luft inn i pumpen når vannet skal inn igjen.
Jeg bruker denne for å pumpe mellomlagret vann fra bøtter til akvariet.
OK, så du bare setter den ned i bøtten og så pumper den vannet opp i akvariet? Følger slange med eller kjøpes det utenom?
Du må kjøpe slange utenom (16/22 tror jeg målene er), men ellers er det bare å koble til slangen og strømmen og så går resten av seg selv.
S_Dreams
Skal snart kjøpe meg et større akvarium, og lurer da på dette med vannbytter. For å slippe å bære bøtte etter bøtte, trenger jeg noen hjelpemidler. Skulle hatt noe som hjelper meg å pumpe vannet fra akvariet og ut i vasken. Så skal nytt vann tilbake i en stor bøtte, hvor jeg kan behandle vannet, og deretter pumpes opp i akvariet. Noen som har forslag/linker til hva jeg kan kjøpe? Akvariet jeg skal ha, har innvendig pumpe, men hvis jeg hadde kjøpt en utvendig, hadde det da gått an å koble på slanger på denne og bruke pumpen til å pumpe vann begge veier? Eller ville det blitt problemer med at det kommer luft inn i pumpen når vannet skal inn igjen.


Hejsan

jag använder inte pumpar till vatten bytena.
Om du klickar på linken så har jag skrivit några ord om hur jag gör det och det fungerar bar hos mig.
Finns många sätt att göra detta på

Til jul fikk jeg verdens beste gave fra sambisen min. En laaaaaaaang hageslange JIPPI.

Denne kobler jeg opp til dusjen og stikker den andre enden opp i karet. Når jeg skal skifte vann,så kobler jeg bare til heverten min på slangen og alt går rett i do.

HIMMELRIKET
vi kjøpte en sak på dyrebutikken som man fester til batteriet på vasken. med denne slange saken kan man både tømme akvariet og fylle det igjen uten og søle en enste dråpe. mest geniale saken jeg har funnet iallefall. den er fra jbl
betalte 839 kr. har sett lignende utgaver i andre dyrebutikker og. i bergen iallefall.
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA
Reklame for plussmedlemskap