Heldekkende armatur til 660 liter?

jeg har en 660 liter som skal være av merket akvastabil. da jeg kjøpte det fikk jeg med to lysarmaturer på 125 cm. disse lysarmaturene er egentlig taklamper, og hvis jeg bytter de ut har jeg inderlig lyst på heldekkende armatur til dette karet. så jeg lurer på om noen har peiling på om det er mulig å få tak i heldekkende til et kar som er 250 cm langt? bredden er vanlig på 60cm.. har søkt i hytt og gevær på nettet, men ikke funnet noe enda.
takker for alle innspill..
Er det et akvastabil karr på 660 l, så er det kun 2 meter langt(mitt er ihvertfall det).
Du kan i hvertfall kjøpe amatur fra Aquastabil. Da vil det passe helt perfekt.
ken: mitt er 250 langt. det er jo derfor jeg har problemer med å finne det. jeg vet at vanlige 660 litere er 2 meter lange.

trygve: har du sett disse?? vet du isåfall om en link? har prøvd å finne det ser du...
OT: Det vil si at det er 44 cm høyt. Høres kult ut. Perfekt som mallekar...
ja det er bare 45 cm høyt. er også veldig fint til pirayaene. egentlig perfekt til alle fisk som foretrekker større bunnflate...
Aqualine produserer armaturer etter mål, mener også at akvastabil gjør dette.
Men jeg mistenker at prisen kan bli spennende, i alle fall om du skal ha flust med rør i dette armaturet
Selv hadde jeg nok laga det selv, du får jaggu mye materiell for såpass mange laken som det går å få laget noe slikt
6*54W T5, burde være tilstrekkelig for å få det meste av planter til å juble så høyt at det blir trimming av planter (alt for) ofte

Går du for selvbygg, er det fullt mulig å få tak i innbyggingssett med 3*54W(Breßlein), som du setter to av i lengderettningen. Kjenner ikke til noen som har disse systemene med 3 rør i norge, men alt kan skaffes
huff.. høres ut som himla mye rabalder dette her.. kanskje jeg bare skal selge hele greia!! har tenkt på å bygge selv da, men man må liksom ha så innmari peiling på det i forhold til elektrisitet, varme, fukt osv føler jeg. en smule usikker nå... karet koster jo mindre enn toppen plutselig...
Ja, den artikkelen er vel rollsroyce-versjonen av det jeg har: Ei hylleplate av tre, satt inn med renset mineralolje beregnet på skjærefjøler.
På plata har jeg montert dobbelt lysrørsett som går fra ende til ende, og langs langsidene er det profillister.
Karet er ikke helt tildekket. Halvparten er altså åpent, og jeg kunne hatt glass der hvis jeg ville ha fisker som hopper mye.
Dette er veldig enkelt, men ikke så vakkert som den andre versjonen...
tinaj
ken: mitt er 250 langt. det er jo derfor jeg har problemer med å finne det. jeg vet at vanlige 660 litere er 2 meter lange. trygve: har du sett disse?? vet du isåfall om en link? har prøvd å finne det ser du...


Hei og hopp.

Vil tro at alle som selger Aquastabil også selger armaturer.

Men ble litt i tvil nå. La ikke merke til det med lengden. Aquastabil skal da være 2meter..

Er det spesialbestilt kanskje? I så fall er det nok mulig å speialbestille armatur. Men vil tro det kan bli en kostbar affære.
ja det er en uvanlig lengde på dette karet. men jeg har spurt litt rundt, og har blitt fortalt et den gamle versjonen deres var 250 lang. dette fordi glasset ikke hadde klart trykket på vannmassen (eller noe sånn..). men han jeg kjøpte det av sa det var 3 år gammelt. men han sa også at det rommet ca 900 liter, så han gidder jeg ikke å ta seriøst egentlig. men det blir veldig kostbart å spesialbestille en lystopp, så hvis jeg gjennomfører det, blir det nok selvbygging. vil gjerne at det skal bli pent da... takk for henvisning til artikkel forresten. og setter jo pris på gode tips og ideer.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap