Akvastabil effectlight spørsmål.

Hei

Fikk ett Akastabil Effectight til 128l i dag, men skjønner nesten ingen ting av det, håper noen her kan hjelpe meg litt. Er snakk om det dempbare med 2x24W T5

Først og fremst er problemet at jeg foreløpig kun har fått tak i ett lysrør (som jeg mistenker er defekt, da det er noe løst inne i det). Klarte og feste røret i armaturet, men stemmer det at dette er noe kronglete eller gjør jeg noe feil? Det var ikke veldig vanskelig, men møtte bøye de endestykkene så jeg var redd de skulle brekke, og det var litt vanskelig med de to hvite plastikk "skruene" som ska festet helt til slutt, da disse gikk nedi reflektoren. Det står også "vri ikke på lysrøret i manualen" men på meg virket det som om man skal vri dette 90 grader for at det skal feste seg ordentlig..

Fungerer armaturet med kun ett lysrør, eller må man ha 2?

Det er 2 ledninger fra armaturet, en med en bryter og en stikkkontakt, og en ledning hvor pden sorte plasten rundt er fjernet på de siste 3cm, hva i huleste skal den til?

Har en Eheim Utvendig pumpe, hvordan er beste måten og få slangene på denne igjennom armaturet og ned i karet?

Kjempeflott om noen som har dette armaturet kan ta seg tid til å fortelle meg litt om det og prøve å besvare spørsmålene mine

Mvh
MaGunz
Det var ikke veldig vanskelig, men møtte bøye de endestykkene så jeg var redd de skulle brekke, og det var litt vanskelig med de to hvite plastikk "skruene" som ska festet helt til slutt, da disse gikk nedi reflektoren. Det står også "vri ikke på lysrøret i manualen" men på meg virket det som om man skal vri dette 90 grader for at det skal feste seg ordentlig..
Det stemmer at det er trangt og at du må presse holderne noe ut får å få rørene på plass. Det er mulig å skyve reflektorene litt slik at det blir litt bedre plass når du skal sku tetteringene på plass. Jeg har to forskjellige holdere, en der du må vri rørene 90 grader og noen som du ikke skal gjøre dette på, slik at det kan stemme at du må vri på dine rør slik at de sittet slik de skal.

MaGunz
Fungerer armaturet med kun ett lysrør, eller må man ha 2?

Nei, du må ha to rør som virker.

MaGunz
Det er 2 ledninger fra armaturet, en med en bryter og en stikkkontakt, og en ledning hvor pden sorte plasten rundt er fjernet på de siste 3cm, hva i huleste skal den til?
Den ene er til 220 volt, mens den andre er 0-10 volts inngang. Denne brukes til å dempe lyset. Bruker du den ikke vil armaturen gi maks lys hele tiden. Du kan kjøpe både en manuell demper eller en Effectline sunriser.

MaGunz
Har en Eheim Utvendig pumpe, hvordan er beste måten og få slangene på denne igjennom armaturet og ned i karet?
Bak på den ene "vingen" er det et sort gummideksel som du enkelt kan fjerne slik at det blir plass for slangene.
Tilfeldig bekjentskap
© Mette F
Reklame for plussmedlemskap