Nylonstrømpe på hang-on filter ?

Tenkte flytte over noe yngel til et mindre kar med hang-on filter. har sett tips om å bruke nylonstrømpebukse over innsuget, men lurer på om ikke dette vil tette seg fort ? foreløpig er det fin gjennomstrømming, men jeg vil gjerne høre fra noen som har erfaring.

mange takk
Hei!

Jeg har ikke hang-on filter, men jeg har innsug Istedet for nylonstrømpe kan du ta en kloss med blåsvamp og skjære hull til innsuge og tre klossen på innsuget. Da er innsuget yngelsikkert pluss at etterhvert kan ynglene finne småtteri å spise på svampen og den vil derfor være en fin matkilde også!

Funker kjempefint hos meg i hvert fall. Jeg gadd ikke bestille en diger matte, så jeg kjøpte en kloss for rundt 40 kroner på den lokale dyrebutikken (juwel selger slike ferdige "klosser", beregnet på å bruke i deres filter. En grov slik er perfekt)
Hmm. Bare for å presisere litt... mente at jeg antar at innsuget på hang-on og utvendig filter er et rimelig likt system

Nylonstrømpe tetter seg fort, men en bit grov blåsvamp tar lang tid før den tettes, slik at det er minimalt med vedlikehold med en slik kloss. Pluss for at mikroorganismer vil leve på svampen og bli en matkilde for småttiser også.
Takk Jeg har to juwel-kar og reservesvamp liggende, så nå har jeg allerede ordnet en blåsvampkloss over i yngelkaret og det ser ut til å funke fint.
Det har funka perfekt her i hvert fall Håper du får like gode erfaringer med det!
Tilfeldig bekjentskap
© Kristian Hennig
Reklame for plussmedlemskap