Billig digital ph måler

Jeg ser Clasohlson har en digital PH måler til 598kr. Man sparer jo fort inn den summen, det er jo kun ca 5-6 PH test pakker fra akvariebutikken...

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=19637497

De har tilogmed en testremse som bla. måler klorinnhold i vannet, med denne vil man jo kunne se om man trenger å tilsette aquasafe eller aquatan ved vannbytter!

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=34028645

PH dråpetesten fra SERA som jeg har, syntes jeg er vanskelig å lese av. Jeg klarer ikke å bestemme 100% om PH'n ligger på 7- 7,5 - 8 eller 8,5! kanskje jeg er fargeblind? Tror nok jeg tar meg en tur til Clasohlson imorgen...
Husk på at du også trenger kalibreringsmiddel til et slikt el-apparat. Men i lengden svarer det seg nok likevel. Iallefall dersom man har fisk som trenger pH-justering av vannet...
Pulveret medføger produktet.
Ebay kan jo også være et alternativ. Jeg kjøpte et slikt:

Det synes å fungere helt greit. Enkelt å kalibrere og et lite startsett kalibreringsvæske følger med. En pris på 30 dollar (i overkant av 150 kr) er vel ikke så galt. Nøyaktighet vet jeg ikke, men det måler omlag det samme i flere kar, og det i alle fall mer nøyaktig enn fargesynet mitt .
Pedro
Ebay kan jo også være et alternativ. Jeg kjøpte [URLBLOCK1] Det synes å fungere helt greit. Enkelt å kalibrere og et lite startsett kalibreringsvæske følger med. En pris på 30 dollar (i overkant av 150 kr) er vel ikke så galt. Nøyaktighet vet jeg ikke, men det måler omlag det samme i flere kar, og det i alle fall mer nøyaktig enn fargesynet mitt :).

Proben må også byttes ut etter x antall målinger. Er det også tilgang på slike der du kjøpte din?
Aggi
[ Proben må også byttes ut etter x antall målinger. Er det også tilgang på slike der du kjøpte din?


Neppe. Men jeg kan kjøpe to nye og fortsatt ha ph-Meter billigere enn fra Clas Olsson
Vet du hvordan denne latterlig billige ebay-saken reagerer på elektrisitet?
Det er mange slike testere som viser verdier som er ennå mer koko enn hva jeg er, om en måler rett i karet.
Det hele har sammenheng med at lysrørene og elektronikken til disse forstyrrer både det ene og det andre av måleutstyr.
Faktisk blacker displayet på ett digitalt termometer jeg har ut, når lyset slår seg av eller på :p
Har sett dette at ph-metere reagerer på elektriske apparater. Vi har derfor ikke prøvd å måle rett i karet. Vi tar bare litt vann i et eggeglass og måler det. Det ikke spesielt raskt, bruker ca 1/2 minutt eller mer for å stabilisere på en verdi.
Har faktisk kjøpt ph-controlleren denne forhandleren har. Den ligner mistenkelig den aqua-medic selger. Har testet den i vann i et par dager nå uten å koble på magnetventilen for å se hvordan den oppfører seg. Ser greit ut så langt. Skal vente en uke og prøve med kalibreringsveske så får vi se. Hvis den fungerer har jeg en ph-kontroller til 600 kr med frakt og toll (verdien ble satt til $9 så den skle igjennom). Ekstra prober koster 120 inkludert frakt. Disse er de samme uansett hvilken kontroller man har. så det kan jo være et tips til noen og enhver. Link til selger
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap