Kjemikalier etter silikonering

Jeg har akkurat måttet fjerne gammel silikon og legge ny pga lekkasje i en 180 litern. Begynt å sjekke forsiktig nå at det er tett. Har et spørsmål, har brukt silikonfjerner fra Biltema (sitronoppløsning) samt aceton for rengjøring. Hvordan gjør jeg rent for å være sikker på at det ikke finnes igjen kjemikalier som kan være giftige for fisken?
...Jeg hadde bare tenkt å lufte det jeg vasker med aceton, fordi det er en veldig, veldig, veldig flyktig væske...Når veivesenet trengte hurtigtørkende maling til veiene så brukte de aceton som løsningsmiddel fordi malingen da tørket så fort (acetonen forsvant fort)...Hørte malingsprodusenten snakke om å "male med tørt"...

...Citrus-sprayen ville jeg bare vasket vekk med vann, jeg...Masser av det, men bare rent vann i dusjen...


Edit:
P.S. Er vel for sent nå, men jeg ville aldri brukt aceton der jeg har andre kar, nettopp fordi den er så flyktig at gassen også vil spre seg i vannet...Det, pluss god lufting, er grunnen til at jeg bruker aceton ute...
Har vasket bort silikonfjerneren med varmt vann og har satt hele karet under dusjen nå hvor det har stått og rent i ca 1,5 time. Lar det stå en times tid til. Det burde vel i alle fall holde?
Vil tro at denne siliconferjeren er temmelig harmløs, da den skal være bassert på ugiftige forbindelser.
Litt citrus skader forøvrig skjelden - med mindre en da er allergisk mot dette

Aceton vil fordampe 100%, og krever derfor ikke noe etterrens. En smusser faktisk den svært rene flaten til selv med bruk av rent vann etter slik rens

Har maaaaaaange ganger renset ting med aceton rett atmed karene, ja selv i armaturer over kar i drift uten noen form for problemer.
Kan vel ikke si at jeg er løsemiddelskada heller etter å ha plasket en del med denne kjekke væska
Da blir nok karet trygt Lot det stå i dusjen og renne i flere timer i går. Har akkurat fylt det med vann igjen og det er i alle fall helt tett Ikke verst til å være første gang jeg legger silikon
...Neida, men det er bedre å være føre var, enn etter snar, uansett...

...Flott at du har fått karet ditt tett! Er ikke så vanskelig bare man virkelig vil...
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap