Hvordan bli kvitt støyen fra en juwelpumpe?

Jeg har en Juwelpumpe som bråker ganske mye til tider, og tror jeg nesten blir sprø av å høre på den. Noen som har noen smarte triks for å få den litt mere "støyfri"?
Veldig glad for tips

Kan jeg forresten få bra nok filtrering i en 240 liter med to "modererte" Fluval 4? ( Tenker på å hive ut Juwelpumpa).
Det kan sikkert funke det, selv om jeg ville anbefalt et utvendig filter som eheim 2028. Men ville ikke tro at juwel pumpa er noe bedre enn 2 stk fluval 4.
min bråker også veldig til tider,men jeg bruker å åpne lokket og flytte litt på varmekolben så blir det straks rolig igjen...
Jeg har allerede en Fluval 4 i dette akvariet sammen med Juwelpumpa. Med en ekstra Fluval hadde det blitt en rimeligere og enklere løsning enn med et utvendig filter, tenkte jeg.Dessuten har jeg en meget nevenyttig pode som kanskje ikke klarer å holde fingrene unna en masse spennende slanger og rør sånn som man finner på utvendige filter;p
Takker for tips
Nå har jeg snudd, vridd og vendt på varmekolben og mulig det er litt mindre støy? Jeg har også snudd litt på utblåserrøret. Jeg tror kanskje støyen kommer lenger ned ifra.
Plussmedlem
Hvis lyden ikke kommer lenger nedenfra, så vil jeg nevne at Juwel har hatt problemer med 1000 l/h pumpene tidligere. Noen av disse har bråket en del, og ofte vært vanskelige å starte..
Jeg veit, fordi jeg har byttet ut to stk selv tidligere. Var visstnok et kjent problem med denne "serien" fikk jeg høre.
Er det denne du har?
Jeg vet ikke, men jeg kjøpte den i Oktober -07. Den har aldri stoppet av seg selv, men har vært vanskelig å starte igjen etter vannskifter (jeg bruker å stoppe den ifm. vannskifte). Ellers synes jeg støynivået på den til tider har vært ganske ille. Jeg kjøpte hele greia på Akvasia, men det var selvfølgelig før de gikk konk. Det er vel ingen vits i å reklamere på den lengre da?
Er vel 1000l/t pumpene som står montert i rio 240 ja, om jeg ikke husker feil:P
Tom Kristiansen
Er vel 1000l/t pumpene som står montert i rio 240 ja, om jeg ikke husker feil:P

Ja, det stemmer nok. Er det noe bestemt nr. på denne serien så man kan vite helt sikkert om det er fra dette parti/serie min pumpe er i fra?
Plussmedlem
Kjenner ikke til noe spesielt serienummer, men hvis karet ditt er kjøpt i oktober så er det kanskje den nye serien med kar med T5?
Problemet lå egentlig på pumper som ble levert i 2006/begynnelsen av 2007, tror jeg.
Eller kanskje karet ditt er en "overligger" fra tidligere?

Jeg byttet mine på Dyrego'. De kjente problemet den gangen. Trengte ikke å vise kvittering engang (heldigvis).
Hei
Jeg skrev 2007, men det var selvfølgelig i 2006 (med T8-lys), så det er vel stor sjanse for at det kan være fra samme serie da?
Vet ikke om jeg får reklamert på det da butikken jeg kjøpte det i, har vært konkurs etter det. Det kan vel likevel ikke skade å spørre?
Tusen takk for hjelp
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap