Riper i fronten på akvarie

Det finnes ikke piller for møkkete vann sies det, men finnes det gode råd for å skjule eller minske synligheten av riper? Fikk kjøpt et akvarie på 180L og var uheldig å fikk et par "stygge riper" i fronten under frakten hjem. Har tittet litt på motsatt side (bak) , men er en del små riper deg også. Finnes det noen her som har noen gode råd mot/for er jeg takknemmelig for om du ville dele dem med meg.
Spør en glassmester, både vanlige og de for bilglass. Jeg fikk slipt/polert ned en liten ripe i frontruta på en gammel amerikaner jeg hadde. Ble ikke helt borte, men mye bedre. Er kanskje et forsøk verdt? Dem sier fra hvis ripene er for dype. Ta og ring og hør.
Jon
Fjerning av riper i glass
Det fås kjøpt sett for å fjerne riper i glass på bla Ebay (Liquid Glas, osv.). De koster ikke mye. Jeg har forsøkt selv. Med mye arbeid kan man få bort veldig overfladiske riper. Men å fjerne "stygge riper" er umulig. Hvis du kan kjenne ripen når du går over den med fingerneglen, er den nok for dypt. Kanskje en glassmester kan hjelpe, men å bytte glasset vil nok være rimeligere. Det kan du jo gjøre selv.
Hvis ikke ripen er midt på glasset kan du jo feste termometeret over den?:P
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap