T5 lampe. noen som har denne ??

ER det noen som kjenner til denne

Snakket med en lokal zoo, og de sa at jeg burde ikke kjøpe dette merke, men de ville sikkert heller selge sine dyre lamper
Kjetil Sund
ER det noen som kjenner til denne [URLBLOCK1] Snakket med en lokal zoo, og de sa at jeg burde ikke kjøpe dette merke, men de ville sikkert heller selge sine dyre lamper:)



Er det ingen som har dette T5 lyset ??
Hva er det du egenlig lurer på ang lampa ?
Om den duger i forhold til prisen, eller om det er ett rent ran for som ikke fungerer etter hensikt?

Aqua Medic har laget akvarieutstyr, spesielt til saltvannsakvaristen i svært mange år.
Det jeg til nå har prøvd fra produsenten, har alltid vært ting som koster litt mer siden det er Aqua Medic, men fy fasan (eller fassan om du heller vil ha det), kvaliteten er det ikke noe å utsette på!

Har selv vurdert hengelamper til ett par kar, men på grunn av avdamping har det blitt til at det er lukka systemer.
Men om, eller forhåpentligvis når, jeg skal ha ett åpent plantekar, blir det garantert ei hengelampe fra Aquamedic

Ang rørene i armaturet, er disse svært gode til saltvannsakvariet, men ikke fullt så gode til ferskvann.
Men det er jo ett bredt spekter av gode 39W rør en kan velge blandt, så akkurat det problemet er heller ett lite sådann
Aqua medic lampe.
ok, takker for svar. Tror jeg bestiller den da. Er de rørene ikke så bra til planter ?
To av rørene er jo helt blå, og dette lyset vil da gi ett noe spesielt lys i karet.
De andre to har temmelig høy K, og kan noen ganger være litt slitsomme for plantene

Som du ser av bildene under, er det ganske sentrerte fargekombinasjoner, og lyset kan fort virke iskaldt.
Selv hadde jeg derfor bytta ut i alle fall de blå rørene, men trolig samtlige.
Rør er uansett noe som er en smakssak, både for planter og akvarist, så her kan en noen ganger måtte prøve seg litt fram.
Heldigvis har vi ett meget velfungerende marked for brukte ting, og ting vi ikke følte var riktig. Er oftest noen som er velvillige til å kjøpe det en har til overs

[External Image]
Lys
Ok, hvilke lysrør vill du kjøpt da, Det er til plantekar med discus


Til ett diskuskar, ville jeg valgt rør som ikke er alt for kalde. Dette er jo fisk som fra naturens side skjelden lever i krystallklart vann.
Siden det også er planter i karet, ville jeg nok gått for to planterør i midten (f.eks Arcadia sitt rør), og dagslysrør ytterst.
Har en forkjærlighet til Life-gloII, dette er ett ypperlig rør både til planter og til fisk en skal fremme farger på en god måte på.
Om du skal handle alt fra Webzoo, er Life-gloII ikke noe alternativ, siden de ikke fører merket.
Jeg ville da valgt D&D dagslys til begge de ledige slottene

Trenger du mer rødt, er D&D natur ett fullgodt rør
Kjetil Sund
Snakket med en lokal zoo, og de sa at jeg burde ikke kjøpe dette merke, men de ville sikkert heller selge sine dyre lamper:)


Spørs om den lokale zooen har sagt dette, siden de selv forhandler AquaMedic, men i saltvannsammenheng så er Aquamedic liksom Juwel i forhold til Akvastabil/Eheim i ferskvannsammenheng.

Lampen er bra den, om du skifter rørene til rør som er egnet for plantakvarier.

(Ellers så var det vel 4x54w du fikk pris på og ikke 4x39w, og så langt jeg kan se så er prisene akkuratt de samme både er og der.)

Rune
T5 lampe. noen som har denne ??
Hei Rune

Det er ikke dere jeg sikter til, jeg fikk kjempegod service av dere. Det var en annen butikk som ikke fører aqua medic som frarådet meg å kjøpe dette merket.
Så jeg ble litt forvirret og usikker på om det var verd å bruke nesten 4000 kroner på en lampe fra Aqua medic. Noe som jeg forsatt er ,da jeg må bytte ut rørene som følger med for å kunne bruke de i mitt plante / discus akvarie.




Kjetil Sund
da jeg må bytte ut rørene som følger med :( for å kunne bruke de i mitt plante / discus akvarie.
Nå skal ikke jeg legge meg borti følelsene dine, men personlig, syntes jeg at de aller, aller fleste lamper, enten det er disse, eller flate armaturer som følger med kar, trenger utbytting av rør.

For meg er rørene som vanligvis følger med, bare en bonus jeg egentlig fint kunne klart meg uten.
Jeg regner derfor alltid inn prisen av nye rør, når jeg kjøper lys
T5 lampe. noen som har denne ??
ok ringer de i morgen å spør om jeg kan bytte de som følger med pakken. Det burde vel følge med rør som kan brukes i ferskvanns akvarie
Tilfeldig bekjentskap
© Runa Vasstrand
Reklame for plussmedlemskap