Eheim pumpen min lager "koke" lyd,er det vanlig?

Den lager bobleboble lyd,skal den det?

Det er en eheim 2329. (eller en 2326? 3kammer å varme element)

Takk for svar
Intervall-filtere er kjent for å lage en del lyd, ja. Det er ulempen med dem, og antageligvis grunnen til at de ikke er mere brukt til tross for at de jo helt rå på biologisk filtrering. Men denne filtreringslyden de lager i den ytre "søylen" er kanskje ikke det man helst har ved siden av seg i sofaen.
(jeg går ut fra at det er Eheim 2329 pro I intervall termofilter du har)
takk for svar, gerit å vite at det ikke er noe galt er dette stort nok for et 375L akvarie synes du?
Ja, det er det For et normalt befisket selskapskar er det et flott filter.
En diskus-eier ville nok spedd på med et filter til, men som sagt; for de fleste andre selskapsfisk er det et suverent filter biologisk.

Men du har lest at dette filteret ikke har partikkelfiltrering....? Dvs det rensker dårlig ut synlig bøss og rusk i vannet. Iflg. Webzoo's varetekst på dette produktet bør man sette en svamp over innsugsrøret til filteret, for å stoppe partiklene der og hindre dem i å tette igjen rundt hele filteret. Filteret er sannsynligvis ment å skulle ta den biologiske biten, mens den mekaniske rensingen av vannet må man finne en annen metode for.

En stor bit medium poret svamp er kanskje best da? Den vil jo måtte tas av og renses i blant, men om den ikke er FOR finporet, går det lenge mellom gangene man må rense den.

Denne svampen vil jo forresten med tiden bli et filter i seg selv, siden det hele tiden suges vann gjennom det, så vil det danne seg filterbakterier på det - svampen vil altså hjelpe til med både mekanisk og biologisk filtrering.
Jeg har sett at det er masse som flyter rundt trodde det var filteret som var dålig. takk for tipset Da skal jeg sette på en svamp.
men på innsuging røret er det en sak som holder store ting ute. skal svampen være inni denne?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap