Filterpumpe fra toys r us?

Overskriften høres kanskje ut som en spøk, men det er altså ikke det
Butikken selger filterpumper som i utgangspunktet er beregnet for rens av div basseng for barn. Den er ganske romslig og den medfølgende filter patronen kan man jo bare ta ut og erstatte med egnet filter media. Den pumper 2006 l/t ifølge spesifikasjonene. I og med at den er litt for billig så regner jeg med at den er uegnet, men jeg lurer på om noen har prøvd denne eller tilsvarende pumpe?
Hadde kanskje vært noe for en hagedam..
SoVe
Hadde kanskje vært noe for en hagedam..


Eller kar som trenger kraftig sirkulasjon... Den kan nok strupes ned også.
Men igjen; prisen er 289,50 så det er nok ikke allverdens kvalitet
Hvis du prøver får du gi en lyd hvordan det går.
Har hatt et sånt basseng m pumpe i tre år. Pumpa virker ennå, og holder bassenget reint. Stillegående/lydløs etter at jeg fikk stoppet "falsk luft". Kapasiteten kan nok reguleres med å løsne på en lufteventil på toppen, men da bråker den irriterende mye. Men å bruke den i en utedam? Nei, noen ganger blir det dyrt å være fattig/gjerrig.

Jon
Hva med i et akvarium Jon?
Kan dene pumpa funke der?
Det spørs om pumpa tåler mere belastning enn det billuftfilter lignende filteret som er der nå. Full pakke med akvariefilter vil nok gi mere motstand. Jeg setter bare på pumpa når vi har tatt av preseningen til bassenget, tør ikke la pumpa gå døgnet rundt av hensyn til varmgang. Jeg ville heller ha satset på en av dissehttp://www.webzoo.net/site/maler/x/default.asp?case_vis=produktutlistning&HKatID=24&katID=234, litt dyrere, men helt sikkert mere pålitelig. Men ok, det kan nok hende det hadde fungert en stund, men det er jol ikke allverden til pumpemotor. jeg fikk ikke til en aktiv link, prøver igjen http://www.webzoo.net/site/maler/x/default.asp?case_vis=produktutlistning&HKatID=24&katID=234

Nei denne tjeneste vil vist ikke virke, men det er den billgste utv. pumpeserien til Eheim jeg mener,
jon
Hei Jon!
Ja, jeg kjenner de Eheim pumpene. Egentlig var jeg mest ute etter å finne ut om noen hadde prøvd ut disse filterpumpene fra TRS, og det fikk jeg svar på av deg
Takk skal du ha
Til 15-literen min kjøpte jeg filter fra en billigbutikk. Kostet 75 kr og har gått som en drøm i 4 mnd nå. Stille er det også.

Så bare fordi man får kjøpt det billig på en lekebutikk kan det være ganske god kvalitet. Seff finnes det bedre, man får som regel det man betaler for, men ikke døm det uten å ha prøvd det
Tja... Noe er jo billig fordi det masseproduseres i en annen skala... Men mitt private kalenavn på dene leketøy-kjeden er: Tøys er oss. Hehehe
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap