Noen erfaring?

har noen erfaring fra tetra tec, eller am topp sine utvendige pumper? har hatt eheim, men har litt stramt budsjett, og sett at de andre er rimeligere.. har en del erfaring fra eheim, og vet at dette er kvalitet, men er de andre omtrent like bra eller?

Var i dyrebutikken idag, og de mente jeg måtte kjøpe sånn bakterie erstatning til pumpen, men jeg personlig mener d er bedre å vente 4-8 uker, og ha planter og slikt oppi, noen som har erfaring med dette og?

holder på å kjøpe meg 240 liters rio kar fra juwel, og det er her jeg skal ha dette i

Bakterie start er vel strengt tatt bare tull og som du sier er det mye bedre å kjøre inn filteret på en ordentlig måte. Ellers kan du jo jumpstarte filteret om du har mulighet å ta filterguffe fra ett annet kar.

Jeg har desverre ingen erfaring med de produsentene du nevner, men i mitt Juwel 240 så bruker jeg en eheim 2028, og ville ikke brukt noe mindre filter iallefall
Hadde tetra tec 1200 i 240 juwel karet jeg hadde før. Var meget fornøyd med filteret!

Sånn bakteriestarter kjenner jeg ikke til, foretrekker den naturlig måten
Plussmedlem
Like bra som Eheim...Tja, det vil årene vise.
Men jeg har Tetratec EX1200 gående. Jeg er fornøyd med dette. Meget stillegående. Minst like stille som Eheim'ene jeg har. Bra filterkapasitet, men jeg har riktignok skiftet ut svampen med Ehfisubstrat fra Eheim.
Jeg har ikke skiftet noen reservedeler til denne, men det er ikke vanskelig å få tak i. Kjøpte inn en ekstra O-ring for å ha "på lager" hjemme.
Synes ikke du bør kjøpe noe mindre enn EX1200 til 240 liter.

Angående "filterstart":
Jeg har forsøkt Tetra Bactozym for moro skyld. Bare bortkastede penger...
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap