Filteret mitt er dødt!

Jeg foret nettopp i 22 literen, og la plutselig merke til av vannoverflaten var fryktelig stille... Og det viste seg at filteret er fullstendig dødt. Skjønner ikke hva som har skjedd, og har nesten ikke vært inne på rommet mitt i hele dag, så jeg aner ikke når det kan ha skjedd...

Men uansett, er det noen som vet hva jeg kan sjekke som muligens kan være galt slik at jeg kan få det igang igjen? Det er av typen Aqua One, innebygget i dekselet..

Kjøpte karet nytt for en måned siden, så skal uansett klage. Hvis jeg ikke får det igang kan jeg hive fiskene oppi 15 literen, så det er ikke noe enorm krise, men litt surt da.. Helt nytt filter lissom..
Vet ikke hva jeg gjorde, men nå virker filteret igjen. Jeg tok fra hverandre den dingsen som impelleren er i, og tenkte jeg skulle vaske alt grundig, men så fant jeg ikke noe å vaske den med, og jeg så ikke noe skitt uansett, så jeg bare satte den sammen igjen og tenkte jeg skulle teste den en siste gang før jeg flyttet fiskene, og da virket den igjen.

Så never mind
Bare husk det at hvis fiteret har vært av så lenge at alle bakteriene har død, så må du passe på nitrittnivået.
Jepp, skal teste imorgen før det ukentlige vannbyttet
Mvjnz
Jepp, skal teste imorgen før det ukentlige vannbyttet:)

Jeg ville ikke ventet til i morgen. har filteret vært lenge av stiger nitritnivået raskt og i morgen kan fiskene være døde. Sjekk nå og ta vannbytte samtidig. Fort gjort på et så lite kar. Jeg bruker ca 5 min i min 15 liter.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap