Luft i utv pumpe

har skylt kurvene i pumpa i en bøtte med akvarie vann. da jeg startet pumpa igjen var det masse luft i den. har bikket litt på den og trykt ned påfyllings knappen men det hjalp bare litt. fylte opp pumpen med vann og før jeg koblet på strømmen. noen tips til å få det bort?
Man må bikke litt på filteret (i flere retninger), og riste forsiktig en del på det. Det er ofte forbausende mye luft i slike filtre etter at de har vært åpnet. Så man må rett og slett være tålmodig, og fortsette med bikke- og risteteknikken en liten stund.
Har noe av det samme problemet med min AmTop 3336 som jeg satt til innkjøring idag, hvor det er mye luft i innsugslangen. er dette vanlig?
Luft i sugeslange
Alexus
Har noe av det samme problemet med min AmTop 3336 som jeg satt til innkjøring idag, hvor det er mye luft i innsugslangen. er dette vanlig?


Har du luft i sugeslangen har du en lækasje. Trolig en sjøt over vannflaten, du vil se hvor boblene starter der er lækasjen. om boblene kommer under vannflaten har du trolig for tett grovfilter og vannet kaviterer.
har ikke sett noe luft til nå. skal ta en grundig titt senere...
Skal gå over alle skjøtene. Men, trenger "utblås" røret å ligge under vannoverflaten?
Oppdaget noe nå. Toppen lekker, kom lett borti pumpen, da hørte jeg surklingen. Dunket litt lett på den igjen, og den surklet videre. Så oppdaget jeg at det lakk vann ut, ikke mye, men nok... Tror at luften slepper til i toppen på en eller annen måte. Det lekker ut der "klips"ene sitter...
Alexus
Oppdaget noe nå. Toppen lekker, kom lett borti pumpen, da hørte jeg surklingen. Dunket litt lett på den igjen, og den surklet videre. Så oppdaget jeg at det lakk vann ut, ikke mye, men nok... Tror at luften slepper til i toppen på en eller annen måte. Det lekker ut der "klips"ene sitter...


Brukte du de bitte små pakningene som fulgte med? Og har du skrudd helt fast "skjøtestykkene" som er mellom slange og pumpe?
Den Am-toppen er skjøre greier.
Pakningene er viktig og p.... så vanskelig å få riktig på plass.
Skrur du ventilene for hart fast kan de også sprekke og lekke uten at du nødvendigvis ser sprekken.
Selve ventilene kan også lekke inn eller ut etter som. Men det syns ikke på ventilen.
Ta av ventilen på sugesiden, og ta av slangen. Skyll ventilen litt. Så stenger du ventilen, holder fingeren foran den ene enden og suger i den andre enden. Var det tett der også?
http://akvaforum.no/text.cfm?id=2195
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap