Noen som kan hjelpe med oppsett av ap-top 3336?

Nå lurer jeg virkelig på om jeg er blitt lettere senil her... Benyttet meg av tilbudet til Tropehagen zoo i går og kjøpte meg et filter, et Am-top 3336. På bussen hjem åpnet jeg toppen og sniktittet litt. Når jeg åpnet esken igjen i kveld fant jeg ingen bruksanvisning?

Det lå da et A4-ark inni esken med informasjon på -eller? Vel var jeg utrolig sliten etter jobb i går, men nå begnner jeg virkelig å lure... Har jeg virklig klart å rote den bort?

Uansett, det går greit å montere pumpen, men er usikker på en ting jeg håper noen her kan hjelpe meg med: Det følger med 4 små O-ringer, to litt tykkere enn de andre. Regner med de skal på koblingene mellom slange og pumpehus, stemmer dette? Og hvilken tykkelse på hvilken ende?

Hadde tenkt å sette opp pumpen i kveld, så om noen har svar til meg blir jeg kjempeglad! Ellers får jeg gå innom butikken i morgen, og se om jeg kan få en kopi av bruksanvisningene fra en av de andre pumpene.

hei jeg har am topp her der det skal være pakninger er der stengekrana blir skrudd på og oppå toppen der du fyller på vann
finner ikke flere steder på dem jeg har... jeg har am topp 3337 og 3338 mener jeg eller 3339
Plussmedlem
Trodde AM-TOP og bruksanvisning var et ukjent begrep..
Er det ikke bare en enkel forklaring på selve esken som filteret er pakket i?
jeg kjøpte den samme fra tropehagen nå nettopp. Bruksanvisningen er på pakken. Sliter litt med "surkle"lyder allerede. Klarer ikke helt å finne ut av hva det kommer av...
Følger kun med et A4 ark med opplysninger, står omtrent det samme på esken også.
Så nei du har ikke rotet bort bruksanvisningen, for den finnes ikke.
Alexus
jeg kjøpte den samme fra tropehagen nå nettopp. Bruksanvisningen er på pakken. Sliter litt med "surkle"lyder allerede. Klarer ikke helt å finne ut av hva det kommer av...


Surklelyder kommer ofte av luft i systemet. Prøv å riste forsiktig på pumpen, ofte klarer lufta å komme seg ut da. =) Hvis ikke, så kan du prøve å suge den i gang på nytt. Denne puma er vanligvis meget stillegående.
Tusen takk for all hjelp!

Så først nå at jeg søkte etter hjelp til "ap-top" -hvor sløv går det an å bli

Det lå et ark i esken. Jeg må ha klart å miste det på bussen. Var innom butikken i dag, de var snille og ordnet en kopi til meg Ikke at det hjalp så alt for mye, det sto det samme på arket som utenpå esken. Men jeg tror jeg har funnet ut hvor o-ringene skal sitte, tror det er ekstraringer til det lille lokket på toppen av pumpen. Der sitter det en tilsvarende fra før.

Pumpen er nå på plass, og den er foreløpig helt lydløs. So far so good. Har jo hørt litt av hvert om disse filterne, men halv pris var et så godt tilbud at jeg tenkte det var greit å prøve seg.
jeg kjøpte samme pumpa i går, men har et annet spørsmål...

det lå et grovt svampfilter i den nederste boksen(3) og et fint vatt filter i den øverste. Dama i butikken sa jeg skulle legge posen med grovt medium rett i kurven (3), men det er det ikke plass til hvis svampen skal ligge der.
OG... i følge veiledningen forstår jeg det dit hen at svampen skal på topppen under rista.
Hva med det fineste hvite filtret, skal det ligge under det fineste mediet i øverste kurven?????
Jeg fant ut av det jeg tror var problemet.

Jeg dyttet borti pumpen, og så surklet det mer, og det lakk vann ut. Ikke mye, men nok.

Ble litt forundra, så jeg tok å koblet ut pumpen og tok den med meg på badet. Demonterte den, og satte kurvene i skikkelig. (den øverste stod noe skjevt før).
Satte den sammen igjen etter å¨ha forsikret meg om at kurvene stod skikkelig, og så koblet den til igjen. NÅ har jeg ikke sett noe vann eller hørt noe surkling, og den går som noprmalt igjen

Røya: bare for å svare på ditt spørsmål. Pælm den svampen og filtervatten ut å snart du gidder. Jeg ble anbefalt dette oppsettet:
1. kammer bioballer.
2. kammer grovt/porøst filtermateriale (makaroni)
3. kammer fint/finere filtermateriale (makarioni)
røya
jeg kjøpte samme pumpa i går, men har et annet spørsmål... det lå et grovt svampfilter i den nederste boksen(3) og et fint vatt filter i den øverste. Dama i butikken sa jeg skulle legge posen med grovt medium rett i kurven (3), men det er det ikke plass til hvis svampen skal ligge der. OG... i følge veiledningen forstår jeg det dit hen at svampen skal på topppen under rista. Hva med det fineste hvite filtret, skal det ligge under det fineste mediet i øverste kurven?????


Det svarte filteret er sannsynligvis et kullfilter, og det trengs ikke til normal drift. Hvis du søker her inne på kullfilter, så får du vite når det kan brukes. =)
Det hvite filteret skal ligge helt øverst under rista.
Det svarte filtret er en grov svamp som jeg har fått forklart skal ligge rett under rista før toppen settes på. det hvite kaster jeg.
Men nå er jeg litt "nek".... Hvor ofte skal jeg stanse pumpa og gjøre den ren???
Jeg ville ikke tenkt på å rense før du ser sirkulasjonen er blitt vesentlig dårligere. Med normal belastning, rens 1-2 ganger pr.år? Men slangene kan gjerne renses oftere om du ser de blir fylt av grønn gugge.
Tilfeldig bekjentskap
© Sharon Mari Habbestad
Reklame for plussmedlemskap