Trenger råd om pumpe og pris

Jeg har fått en akvarium på 128 liter. Dette skal jeg ha innvendig pumpe i. Og har forstått det slik at fluval pumpene er bra. Men jeg tenkte å bestille på internett, fra en norsk nettbutikk. Hvilken styrke trenger jeg på pumpen?

Jeg har bestillt andre varer fra webzoo for en uke siden, men ikke hørt mer fra dem, så jeg vet ikke om jeg skal bestille pumoen der eller annet sted.

Uansett - prisen er viktig for meg. Det svarer seg jo f.eks ikke å bestille pumpen og betale en dyr porto, og så blir det like dyrt som i butikk.

Skal innom dyrebutikk på mandag og kikke. Håper noen kan gi meg noen gode tips før da
Dersom det er innvendig filter, og då fluval, du er på utkikk etter er vel Fluval 3+ det du helst skal ha. Fluval 3+ er til akvarium tom 130 liter, så det bør vel passa ypperleg.

Eg har Fluval 3+ sjølv, og er strålandes fornøygd med kvaliteten på desse. :o)
Alt over 100l bør ha utvendig pumpe etter min menig. Tropehagen kjører kampanje nå på Am-Top til halv pris. 3336 hadde passet fint til 128l. Hvis du allikevel vil ha innvendig bør du gå for den største fluvalen (4) og modifisere den med blåsvamp el.l

EDIT: Husk å dele produsentens anbefaling på 2. Da får du en mere realistisk oppfatning av pumpens kapasitet. Det er ALLTID best å overdimensjonere filteret. Det er hjerte og lungefunksjonen i karet ditt
Jeg tror ikke jeg får til dette med utveldig filter. Det virker så vanskelig med slanger og bøtter med vann, og ser for meg at det ser veldig rotete ut i min lille stue.

eller?
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap