Barber

Inaktiv bruker
For litt siden startet jeg det gamle 60l karet opp igjen. når jeg kjøpte fisker kjøpte jeg: 5 skjørtetetra og 4 melonbarber Hun sa at begge artene trivdes ved 60l og at de var fredlige. jeg fikk noen guppy yngler og natten jeg fikk dem ble de hakket opp! 1 uke senere kjøper jeg 5 kirsebær reker, med en gang de kom nedi akvariet ble de spist opp av barbene. senere fant jeg ut at de kunne bli opp til 15 cm lange og burde holdes i 450l ! stoler ike på de i Tam mer >
Du er nok ikke den eneste som har opplevd å få dårlige råd på butikken. Bare se denne tråden.

Når det er sagt så er det gjerne slik at de fleste fisk kan finne på å spise det meste av yngel å reker så lenge det passer i munnen. Enkelte fisker kan til og med dele opp byttet om det ikke får plass så for å unngå slikt bør det være masse gjemmeplass i karet. Det vil si rene buskas av mose og tettvoskt vegetasjon hvor de større fiskene ikke kommer til.

Synes at du kan høre med butikken hvor du kjøpte melonbarbene om du kan få returnert de siden de har gitt deg direkte feil informasjon.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap