Dårlig pumpe i juwel 160

Noen som har opplevd at pumpene i Juwelkarene er for svake? Og er det noen som vet om det finnes kraftigere pumper å få kjøpt til disse karene/filtrene?

Selv opplever jeg at pumpen sliter med å dra vannet gjennom filtret, og at det pga. dette blir for svak strøm i karet!

Andre løsninger mottas også med takk!
Alle med Juwel-kar opplever at ting som hører til karet ikke fungerer.

Er det en slik pumpe som sitter i en stor sort boks på glasset?
Her har du utvalget av sirkulasjonspumper ti Juwel, hvis du samtidig bytter til Cirax, som Webzoo også fører, så vil du oppleve en helt annen filtrering og sirkulasjon. Jeg har forøvrig 2 Juwelkar, Rekord 110 liter og Trigon 350 l. Har aldri oplevd at noe av utstyret der har sviktet. Jeg har et inntrykk av at det er de som ikke har Juwelkar er de som klager mest på karene.

Jon
Orginal boks med filter og varmekolbe! Men etter å ha fulgt linken jeg fikk, tror jeg problemet blir løst.

Er til opplysning ikke missfornøyd med karet. Var ikke det ang filter å pumpe heller, før det begynnte å bli dårligere strøm og filtrering. Har vært oppe med alt sammen renset pumpen, og skyllt filteret, men uten at det hjelper. Antar at pumpen har blitt dårligere over tid?

Zoo1 der jeg kjøpte karet kunne i hvertfall ikke være behjelpelig med å ordne det!
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap