Bygging av lysarmatur

vil bygge et lysamatur selv og købte en sån en.nu er mit spørgsmål :hvor lange er de lysrør som kan settes i den.finder bare rør som er ca 60cm og det syns jeg er for kort.er lidt dumt spørgsmål men jeg ved det ikke,er nogen der kan hjelpe mig her.jeg har et kar som er ca en meter bred ville gerne ha lysrørene så lange så muligt jo.90cm ville være perfekt.
men finder ingen steder med infomation.
er lidt nybegynner på lys og teknik så trenger nogen med erfaring her.

så er er mit problem jo også hvor mange watt jeg kan ha ..ved der står 40watt.men er det det sammenlagt eller i hvert rør.der er nemlig plads til to rør.
legger ved et bilde af kassen.
Det står på esken.. 2x40 watt (2 rør, hver på 40w)
Lengden på rørene er direkte proporsjonalt med styrken.
Et rør på eks 80 watt er betydelig lengre enn et på 40 watt osv

Edit
skall jeg ikke uttale meg så mye om, da jeg ikke direkte kjenner til dette :p
Fant noen tråder om lys, prøv å søk på t8 i forumet
Forslag her herog herer noen forslag, eller vent til ekspertene kommer på i morgen
vargalnet
Det står på esken.. 2x40 watt (2 rør, hver på 40w) Lengden på rørene er direkte proporsjonalt med styrken. Et rør på eks 80 watt er betydelig lengre enn et på 40 watt osv Edit skall jeg ikke uttale meg så mye om, da jeg ikke direkte kjenner til dette :p


Ser da ut til at du vet nok til å kunne ta vekk det forbeholdet.
30 watt t8 lusrør er ca 89,5 cm lange
Snakker vi ikke om 120 cm og 36 watt her? Burde jo stå på esken også.
Trygve Lillefosse
[QUOTE=vargalnet]Det står på esken.. 2x40 watt (2 rør, hver på 40w) Lengden på rørene er direkte proporsjonalt med styrken. Et rør på eks 80 watt er betydelig lengre enn et på 40 watt osv Edit skall jeg ikke uttale meg så mye om, da jeg ikke direkte kjenner til dette :p


Ser da ut til at du vet nok til å kunne ta vekk det forbeholdet.
Satt i koma og ventet på ac/dc billetter :p
jubbii tusind tak for svar ..er jo ikke så lett med alt det tekniske for en stakkels nybegynner ,som så i tillæg er dansk.hehe

Bjørn Harald det du skriver betyder så at jeg også kan vælge at bruge mindre watt??
Tror ikke at det er noe problem det funker hos meg iallefall
Tilfeldig bekjentskap
© Marita Ekdahl
Reklame for plussmedlemskap