Varmekolbe, hjelp til kjøp av ny......

Jeg har nå en varmekolbe som begynner å bli dårlig. Det er en glasskolbe som man ikke kan ha under vann.

Akvarie er 325 Liter.

Jeg har nå lyst på en slik som kan ligge nede i akvarie under vann eller har dere noen andre forslag?

Send gjerne linken så jeg kan få se hva dere foreslår?
Alle kolber som selges i dag kan da under vann. Trodde det var 20-30 år siden en måtte ha toppen av dem over overflaten... Av en eller annen grunn liker jeg Tetra sine , billige er de og. Om du har lyst til å herje litt skikkelig kan du jo legge ned varmekabler, men ser for meg att det kan bli vanskelig i ett etablert karr.
Hehe:p
Nei jeg kjøpte kolbe for under 1 år siden den kan ikke være under vann å det er svært irriterende.
Hmm
Men hvordan er de her stålkoblene?
MadShadow
Men hvordan er de her stålkoblene?


Tåler mer juling og koster mer penger... Hva er det for slags varmekolbe du har nå?
Hm
Det er en jaeger, jeg fikk et svar på pm at den er nedsenbar ikaret. Bare jeg som har misforstått litt:P

Forje varmekolbe jeg hadde kunne ikke senkes under vann så derfor tok jeg det som en selfølge på denne også:P

Da skal jeg ikke kjøpe ny:P

MadShadow
Det er en jaeger, jeg fikk et svar på pm at den er nedsenbar ikaret. Bare jeg som har misforstått litt:P Forje varmekolbe jeg hadde kunne ikke senkes under vann så derfor tok jeg det som en selfølge på denne også:P Da skal jeg ikke kjøpe ny:P


Hehe, ja som sagt. Tror det er sabla lenge siden det ble laget varmekolber som ikke kunne nedsenkes. Fant noen urgamle rena hos min mor i går (med plaststrips til å låse gummihetta på toppen) de hadde jeg nok ikke senket ned, men de må være fra 70 tallet...
Hmm
Nei stemmer gått var slik jeg hadde før:P

Men jeg har egentlig ett annen problem med varmekolben uansett så an kan hende jeg må kjøpe ny uansett.

Jeg er i en flyttefase så akvariet har havnet i kjelleren oss min mor å der er det kaldt nå på vinteren virker det som kolben ikke greir å holde den varmen jeg skrur den på. før greide den å holde det når det var litt varmere nede.

Tror du/dere det holder med å kjøpe en til varmekolbe eller må jeg rett å slett ta å flytte det?
Jeg bruker Tronic Fluval i mitt kar og er strålende fornøyd med den.
Digi
Om du har lyst til å herje litt skikkelig kan du jo legge ned varmekabler, men ser for meg att det kan bli vanskelig i ett etablert karr.


Det er ikke så mye det at det er vanskelig, men at de før eller siden kommer opp igjen så lenge de ikke er limt fast. :P

Og hvite varmekabler som stikker opp av sanden overalt, er ikke det peneste, for å si det mildt.
Hmm
Jeg kjøper en ny Jaeger slik jeg har bare i 300 watt beregnet på 400-800 liters akvarium.

Renger med at denne greier å holde tempraturene stabile.

Har jo bare 325 liters akvarium da:P
Er du ikke redd for å bestille fra Ebay, kan du jo ta en kikk på denne:
http://cgi.ebay.com/Weipro-300W-Heater-Dual-LED-Temperature-Controller_W0QQitemZ310098517700QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item310098517700&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A570|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

Bruker denne selv, og er kjempefornøyd, har senket de helt ned til bunnen av karet, og trenger ikke tenke på å slå de av mens jeg bytter vann. synes også jeg får en mer nøyaktig måling av temperaturen + at den synes på lang avstand.
Hmm
En vist jeg kjøpe en utvendig pumpe til altså Eheim Thermo for å holde tempraturen stabil? var det ett dumt forslag?
Polymer varmekolbe (tror den het det) er laget av plast, og slår seg av når den blir overopphetet istedet for at den knuser. Fargen er nøytral og, og synes ikke så alt for godt i karet.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap