Problemer med temp. i vanet

Jeg har en romtempratur på ca 22 til 23 gr. men jeg får karet mitt ikke under 27 til 26 gr. jeg har to lystofrør av den nye typen, som fulgte med toppen og kavariet ( Type AA 220L) Jeg har i dag gjort et forsøk på bruk av vifter ( for kjøling av hardisk) lydløse og små, men hjelper ikke.
Flitret ligger i lyskassa og jeg Har et UV filter innvendig 24V.
Har noen et forslag?
Kan jo være at det er UV-filteret som varmer vannet?
er det noe muligheter for nedkjøling da? vil gjerne at det skal gå, nå ligger temp på 25,9gr. hva med og øke luftstrømen rund uv.filtre.

Er UV- filteren varmt hvis du kjenner på det med hånda?
forstår det, det er jo uv lysrør der, men er det en mulighet og løse det?
Berre dau fesk flyt med straumen
jeg flaut med strømen av varme, men løste det med flytte luftpumpa fra skapet under akvariet. til vindus posten og la all luft rundt UV filtre, nå går gradene ned allerede på 25, 3 det er bra. takk for tipset.
Nå er problem løst
Etter femten år før med akvarie, begyner gjernen å funger igjen, mange år borte, men nå er jeg i 24,9 dette går bra. Husk en ting venner, det å si hva som er galt er enkel, men jeg tror de fleste her, som meg, trenger hjelp på sitt problem. Alle hvet hvorfor, men ingen kan hjelpe, hva er det?? og for meg er UV filter noe helt nytt. men forsto fort at jeg måtte finne ut det selv. Glad dere kan alle fiske navna på engelsk, det kan ikke jeg.
takk for hjelpen. Det som er viktig med venner og akvarie, er og vere venner og tåle at en akvarievenn får det til. Da skal du hvere glad.
Hei
Så fint at det ordna seg da steinar, stå på

rune
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap