Hvordan starte en eheim 2076?

http://www.tropefisk.no/shop/eheim-professional-3-18470p.html?VariantIdSelected=0&togglevat=1

HAr fått en slik pumpe, men fikk bare bruksansvisning på fins, polsk og vietnamesisk (eller noe sånt)

Pumpa er klar til bruk...men er det noen triks? Ble fortalt at jeg slapp fylle denne med vann før oppstart, det gjorde den selv-men stemmer det?

Er jo en helsikes svær bøtte så ser ikke helt for meg å drive og snu den på hodet for å få fart på den slik jeg gjør med gode gamle 2213

Og så er det en +/- sak oppå, er en noe å bry seg med egentlig? ANtar den regulerer mengden vann den pumper?

Bruksanvisning på bl.a. norsk er her og her.
En for filteret, en for elektronikken.
Lykke til... Har denne pumpen (2078 så litt forskjell) selv og den er noe dritt å få start på. Har holdt på å kaste den ut vinduet opp til flere ganger. Måtte få ny topp på den i sommer etter av en fjær i "trykkerten" oppå knakk. Da hadde butikken fått inn enda en pumpe med samme problemet så de vil ikke selge den lenger. Da jeg skulle starte den i 530 literen klarte den ikke å trekke vannet over kanten engang selv om vi pumpet.
-Hvis du finner noen gode tjuvtriks legg de ut i linken er du snill.

PS! Det skal i følge butikken være enklere hvis den delen hvor vannet kommer ut igjen er over vannstanden. Ikke at det hjalp for meg på denne pumpen men det var et tips fra butikken.
Måtte hjelpe til ja- men etter å ha pumpet forgjeves en stund, tok jeg et par gode sug i utløpsslangen- da gikk det som smurt

Nå pumper den så fint atte

Utrolig gøy med justerbar vannmengde ogfså!
Tilfeldig bekjentskap
© Natalie Jansen
Reklame for plussmedlemskap