Hvilket lysrør passer til juwel 180-l?

Det ene lysrøret i karet har gått, og jeg skal kjøpe nytt i dag. Glemte å sjekke hvilken størrelse som passer til Juwel 180-liters karet mitt -gammel utgave, og på butikken på fredag kunne de ikke svare meg. Noen som kjapt kan hjelpe meg? Er det 25 W? karet har stått mørklagt nå siden fredag, så jeg skulle gjerne fått med meg hjem et lysrør som passet i dag.
Juwel Rio 180 bruker 2 stk 45 W, (895 mm), Juwel Visjon 180 bruker 2 stk 35 W (742 mm), de gamle Rekordkarene på 180 liter er jeg ikke helt sikker på.

Jon
Hei
det spørs om det e T8 elle T5 amatur!
Det er gamle typen armatur -er det T8? (De tykkeste lysrørene) jeg bruker. T5 er vel de nyere - de tynne?

Da kan det vel hende at jeg har Juwel Rekord? -Det uten mellomrom og hylle mellom de to skapene under. Juwel vision har jeg ikke, frontglasset er rett.

-Litt av en julenøtt, all ære til dere som prøver å hjelpe

Skulle jammen sjekket før jeg dro hjemmefra...
Det er nok T8 du har, problemet er at Rekord 180 liter har gått ut av produksjon, og dermed vanskelig og finne ut på gjeldende brosjyrer og lignende. Men du kan lete her og se hva du finner.

Jon
Plussmedlem
Har Rekord 180 i det hele tatt vært på markedet?
Tidligere modeller hos Juwel går jo ikke lenger enn til Rekord 120.

Juwel Rio 180 har 2 x 30 W (gammel type).
Fikk med meg et lysrør hjem fra byen i dag, som nevnt over var det 30W som passet. De fleste plantene hadde klart seg med denbittelille lyskilden de har hatt de siste dagene, selv om noen allerede har vokst seg litt lange og bleke mens de har strukket seg etter lys. Fyteplantene er de som har klart seg dårlgist, så de håver jeg ut og erstatter med nye fra de andre karene.

JEG syntes det var flott å få lys i karet igjen, mens jeg tror fiskene egentlig trivdes vel så godt i tussmørket
Loomis
Har [I]Rekord 180 [/I]i det hele tatt vært på markedet? Tidligere modeller hos Juwel går jo ikke lenger enn til [URLBLOCK1]. Juwel Rio 180 har[URLBLOCK2] (gammel type).


Nemlig..2 x 30 W.

Jeg tar meg friheten til og låne tråden siden den omhandler noe jeg lurer på også.

Jeg har samme type kar. Altså 180 Rio Gamle typen med 2 rør 30 W
Rørene som står i nå er 827 Rør. Egentlig har jeg tanker om og bytte til T5.
Er det noen som har ideer om dette...Kan jeg bytte de rørene som er til mere egnet enn 827..Kan jeg bygge om armaturen til T5.?

Håper noen kan svare en grønnskolling
Plussmedlem
janos
Kan jeg bygge om armaturen til T5.?

Du kan sikkert bygge om selv, men det enkleste er å kjøpe det ferdig fra Juwel.
Men da er du også bundet opp til Juwel sine lysrør i framtiden. (De har egen standard på T5.)
Loomis
[QUOTE=janos]Kan jeg bygge om armaturen til T5.?

Du kan sikkert bygge om selv, men det enkleste er å kjøpe det ferdig fra Juwel.
Men da er du også bundet opp til Juwel sine lysrør i framtiden. (De har egen standard på T5.)

Er det ikke mulig å bruke Arcadia sine armaturer?
http://www.webzoo.no/site/maler/x/default.asp?case_vis=produktutlistning&HKatID=21&katID=216

Når man først skal bytte mener jeg, kan man like godt gå for disse?
Dagfinn Lunde
[QUOTE=Loomis][QUOTE=janos]Kan jeg bygge om armaturen til T5.?

Du kan sikkert bygge om selv, men det enkleste er å kjøpe det ferdig fra Juwel.
Men da er du også bundet opp til Juwel sine lysrør i framtiden. (De har egen standard på T5.)

Er det ikke mulig å bruke Arcadia sine armaturer?
http://www.webzoo.no/site/maler/x/default.asp?case_vis=produktutlistning&HKatID=21&katID=216

Når man først skal bytte mener jeg, kan man like godt gå for disse?

Takker for nyttige opplysninger her.
Hva som er "negativt" og satse på Juwel sin armatur..vs Arkadia sine? Dyrere rør?
Er det noen som kan forklare meg hva verdier 827 rør har.. Bruksområde i forhold til planter etc..Hva jeg evnt kan bytte til.?

Takker igjen
Plussmedlem
Dagfinn Lunde
Er det ikke mulig å bruke Arcadia sine armaturer?

Jo, det kan du sikkert.
Tror t.o.m. det er en tråd om dette her på AF...

Edit:
Jeg fant den.

Edit igjen...
Ser nå at linken din gjaldt ferdige armaturer.

PS. Lag fungerende linker i innleggene dine. Det er ikke alle som gidder å kopiere og lime inn nettadresser i nettleseren
Loomis
PS. Lag fungerende linker i innleggene dine. Det er ikke alle som gidder å kopiere og lime inn nettadresser i nettleseren ;)


Han som spør gidder sikkert
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap