Hvordan får jeg best mulig sirkulasjon?

Er en 128l det skal gå kun corydoras i. Bildet viser hvordan det er satt opp i dag med eheim 2026 innsug/utblås og en liten sirkulasjonspumpe. Er dette optimal plassering, eller bør jeg sette noe annerledes?

Grunnen til at jeg har satt sirkulasjonspumpen så lavt, er for å dra opp mest mulig fra underlaget.



[External Image]
Med en Eheim 2026 OG en sirkulasjonspumpe attpåtil i en liten 128 liter har du jo altfor mye sirkulasjon etter min mening. Selv EHeimen alene skaper jo full storm i det karet.
Corydoras er ikke noe spesielt begeistret for voldsom sirkulasjon, unntatt kortvarig når man forsøker å trigge dem til lek. De får ikke ligge i ro og hvile på bunnen om det stormer for mye, og å ligge slik og glo er jo noe Corydoras bruker timesvis på hver dag

Så jeg skjønte ikke helt spørsmålet i overskriften... hvorfor vil du pøse på med maks utblåsning til Corydoras? De vil nok ikke trives med det. De vil sannsynligvis tilbringe tiden med å ligge sammenhutlet i le av hva de klarer å finne, en rot e.l.
Eheimen drar ikke noe særlig mer enn 400L/T, da det har gått en stund, i tillegg til at slangene er lange, og pumpehodet er en AQ Micro jet, som drar rundt 400L/T.

Er ikke mer sirkulasjon i karret enn at røde krystallreker klarer å tusle rundt uforstyrret på bunnen og litt opp i karret

Det jeg lurer på er først og fremst hvor pumpehodet bør stå for å få mest mulig ut av sirkulasjonen (oppsamling fra bunnen og oksygen)
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2014
Reklame for plussmedlemskap