Sette opp invendig filter og innkjøring

Heisann!

Lurer på en ting eller to, har nettopp skaffet nytt akvarium og skal prøve meg på fiskeløs innkjøring (noe som er en hel tråd i seg selv men mannfolket var ute å kjøpte utvendig filter (dette har jeg aldri hadd før i og med at jeg ikke har hatt akvarie med litt størrelse på..) og jeg fikk selvfølgelig ikke spørre og grave om hvordan jeg skal gjøre dette.. Men med dette filteret fikk han med en pose med "carbon filter" og jeg skal vell ikke faktisk ha dette på filteret under fiskeløs innkjøring? For såvidt jeg forstår skal jeg jo dyrke bakterier, ikke fjerne dem? Kan jeg isåfall ha i dette etterpå, når fiskene har kommet oppi? Eller trenger jeg ikke det i det hele tatt??

Tuusen takk for svar på forhånd
Det lurer jeg også på, jeg fikk med et kullfilter til mitt akvarium (er vel det samme?)
som jeg fikk beskjed om å IKKE ha i før jeg fikk fisker, men hvorfor vet jeg ikke? har ikke puttet det inn enda...
Når det gjelder kullfilter så skal dette kunn brukes når man har medisinert karet, ellers kan det ligge i skuffen. Jeg for min dle har aldrig brukt det, men har stort sett brukt esha medisiner og da slipper man å filtrere over kull.

Kull og Karbon er ikke det samme til info, men regner med at trådtstarter mente kullfilter.
Tom Kristiansen
[URLBLOCK1] kan du lese litt.


Der står ingenting om carbon-filter der...

unnskyld for stjeling av tråd evil elisa! :P
Det går fint Symbio, jeg ville sagt det samme Det står nemling "carbon filter- a blend of high quality activated carbon and scavenger resins", hva er det egentlig jeg har fått!? Full forvirring, hehe!
Skal kun brukes etter medisinering...
Jeg tror ikke det er nødvendig... jeg setter ikke inn mitt med det første iallefall
Ah okey.. Får prøve det da! Det kom med filteret (kjøpte det idag nemlig) og ble litt usikker på det bare
Carbon er det samme som kull i denne sammenheng, bare et mer generelt begrep på grunnstoffet. Det er et kullfilter, så bare til medisinering, eller til skapoppbevaring for å si det slik
Tilfeldig bekjentskap
© Elizabeth Sandvær
Reklame for plussmedlemskap