Trenger hjelp, masse møkk i karet

har bytta ut de 4 invendige pumpene mine til en 2180, som sirk i tilleg er det en hydora 8500l/t. Det er masse møkk i karet, har akkurat renset det som jeg gjør vær 2-3 uke. etter 1 dag er det nesten like #%¤&/¤% igjen, og nei jeg forer ikke for mye for de som vil svare det har prøvd og fore mindre men tilbake til sammenhengen, er det noes spessijell måte jeg kan sette pumper og slik for at det ikke skal bli så mye svevende partikler i vannet, eventuelt for og få bedre utnyttelse av innsugene ( Det er to innsug og ett utblås) ???


M.v.h Anders
Er det en eheimpumpe du nevner nummeret på? Størrelsen på akvariet er også av interesse
Og du er helt sikker på at du har lagt i filtermaterialet i den nye utvendige pumpen din helt riktig...? Du har en slik skive med hvit filtervatt i det også, ikke sant?
Ja
Det er en Eheim 2180 pumpe i et 720 L Malawi kar , og jeg har satt opp filteret etter bruksanvisning med efimech og substrat pro +++ blåfilter og hvitt filter
Det er bare sånn akkurat passe når man går ut fra at produsentens anbefalinger bør halveres. Selv ville jeg sagt at filteret holdt til et "vanlig" akvarium, men etter som jeg har forstått så krever malawi ekstra bra filtrering.

Nå har jeg ikke holdt malawi selv så om det har noe for seg å øke filtreringen bør du nesten få bekreftet fra malawi-eiere også før du svir av penger på mer filter
hadde lignende problem med det første etter kjøp av 2227 eheim wet`n dry. Men fant ut at det filteret var ment som rent bakterieflora filter og monterte 2stk fluva 4plus innvendig, ingen sveve partikler igjen..
Tror dette er normalt.
Har samme filteret og akvariet og sliter med eksakt samme problemet i mitt malawikar.
Veste for min del er at jeg ikke har fysisk plass til enda et filter der jeg bor nå, så tror jeg skal prøve å forbedre situasjonen ved å øke sirkulasjonen noe (flere sirk.pumper).

Edit: Jeg har 2080, Fluval 4+ og 1600l/t sirk.pumpe. Øker til 8000l/t nå i feb.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap