Am-top vs eheim

Hadde tenkt å kjøpe en Eheim 2026 filterpumpe, men så i dag at en Am-top på samme kapasitet kostet rundt halvparten av det en 2026 ville gjort... Ser veldig like ut. Noen som har erfaring fra Am-top eller andre synspunkter...
heisann, jeg kjører endel av disse am-top pumpene.. jeg kjøpte 5-6stk når tropehagen hadde halvpris på de.. dette er jo en "kopi" av eheim sine pumper å reservedeler o.l passer som regel om hverandre. Jeg synes disse pumpene er helt greie, man får jo en "rimelig" pumpe i forhold til eheim. Men jeg ser også at det er endel som klager på at plastikk-kraner å sånt noe knekker litt fort, dette har ikke skjedd med meg så jeg har egentlig bare positivt å melde om am-topen. Mine am-top har jeg ikke hatt trøbbel med i det hele tatt de rusler å går det eneste jeg har sliti LITT med er å få pumpen igang etter ren-gjøring (men har blitt bortskjemt etter at jeg kjøpte fx-5 der er det jo bare å plugge i kontakten..), men må jo si at hvis kvalitet veier tungt så hadde jeg valgt eheim, ingenting slår disse pumpene i driftsikkerhet o.l, men det er jo dette med prisen da. Jeg er veldig fornøyd med am-top men hadde valgt eheim hvis de hadde kostet det samme.. men uansett så hadde jeg pr idag mye heller kjøpt denne am-topen til litt over en 1000lapp enn en eheim til 2-3000lapper...
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap