Varmekabler i oppstartet kar?

Er det mulig å legge varmekabler i kar som allerede er satt opp? Kan man ikke bare dytte dem ned i sanden?

Joda. Det varer i flere dager før de kommer opp igjen.
He he he he, ja da var det vel ikke den beste planen i verden Men varmekolben er så stygg

Noen kreative måter å skjule den på da? Forsøkte å hive den bak bakgrunnen, men vannet ble for kaldt. Kan jo legge den bak Blyxaene... Vil planter mislike å ha den så tett?
Hvis du "pakker" varmekolben inn i planter, kan det bli lite sirkulasjon rundt den. Ikke så bra for å holde jevn temperatur. Mulig plantene vil mislike den også, men hos meg har aldri det vært noe problem.

Du kan evt. legge kolben langs bunnen, bak en rot eller noe. Men da må du ikke ha noen fisk som kan finne seg på å legge seg oppå eller under den og bli kokt.

Selv foretrekker jeg å skjule kolben med en rot som har en del som stikker opp. Så setter jeg rota bak i hjørnet, med oppstikkeren foran varmekolben.
Det var en god ide, men jeg skal ikke ha røtter i dette karet. De ødelegger "planen" og jeg har kommet frem til at jeg liker dem ikke (etter flere år kom den ideen) Kan prøve å flytte kolben litt og se om det hjelper i allefall.

Takk for tipsene uansett.


Så vidt jeg har forstått så erstatter ikke varmekabler varmekolben uansett så du får bare prøve å få gjemt den bort. Planter, røtter eller stein er greie å skjule kolben med. Er så enig med deg, teknisk utstyr skal helst være "usynlig"
Takk for svar. Det er vel bare å ta fantasien i bruk å få kolben ut av syne. Den kan jo ikke få lov å skjemme inntrykket mer enn nødvendig Får vel orden på det med litt innsats

Tilfeldig bekjentskap
© U.H.
Reklame for plussmedlemskap