Enveis ventil
Hvordan vei skal den egentlig stå? -.- Dette fikk jeg til for nesten 10 år siden men nå står hodet i vranglås, og tør ikke å risikere feil vei med DIY CO2 opplegg.
Skal den "spisse trakten" inni ventilen peke MOT kilden med væske du ikke vil skal komme gjennom?
Dvs, på bildet så peker den mot venstre, skal co2 beholderne (med gjær å alt det der) være på venstresiden av ventilen?
Skal den "spisse trakten" inni ventilen peke MOT kilden med væske du ikke vil skal komme gjennom?
Dvs, på bildet så peker den mot venstre, skal co2 beholderne (med gjær å alt det der) være på venstresiden av ventilen?
Postet 12.02.09 kl 12:16
Postet 12.02.09 kl 12:49
Postet 12.02.09 kl 14:53
ok så da blir det motsatt, siden poenget er å tredobbeltsikre at gjærsats fra det hjemmesnekra co2anlegget mitt ikke kommer i akvariet.
(sikring 1: en "mellom-flaske" med rent vann,
sikring 2: enveis ventilen.
sikring 3: en hmm løs knute på slangen, en løkke. Lettvint og oftest nok, men ikke helt sikkert.)
(sikring 1: en "mellom-flaske" med rent vann,
sikring 2: enveis ventilen.
sikring 3: en hmm løs knute på slangen, en løkke. Lettvint og oftest nok, men ikke helt sikkert.)
Postet 12.02.09 kl 15:12
Setter du den motsatt vei vil den ikke slippe igjennom noe som helst.
Hva med en gjærlås (bare en lenke jeg fant med illustrasjonsfoto) som benyttes av vinleggere?
Hva med en gjærlås (bare en lenke jeg fant med illustrasjonsfoto) som benyttes av vinleggere?
Postet 12.02.09 kl 17:51
Endret: 12.02.09 kl 17:51
Postet 12.02.09 kl 18:18
Postet 13.02.09 kl 12:28