Utblås-løsninger til 325l?

Må avgjøre hvordan jeg vil ha utblås-åpningene mine i den nye 325-literen min snart, er kommet godt i gang med bakgrunnen..og nå må en avgjørelse taes snart.

Bakgrunnen tar jo en del liter..ganske så mange..men er nå en gang en slik løsning jeg har valgt da jeg ville ha minst mulig lekkasje-muligheter. Pluss at innvendig filter på denne måten er ganske bra..etter det jeg har lest meg fram til. Så volumet blir vel nærmere drøye 200 liter et sted? Med beboere som ikke krever spesielt mye sirkulasjon.

Pumpen er en Eheim Compact plus 3000, som er lett å regulere fra 0 og oppover ser det ut til.
Har kjøpt en forgreinings-sak og skal ha to utblås. Hvor bør jeg rette disse?

Har lest at man må ha bevegelse i vannflata for å skape O2, men har i lengre tid hatt den innvendige pumpa ganske langt nede i min 100-liter. Og har ikke hatt O2-problemer der. Har mye planter, og tenker å ha det i 325-literen også.

For jeg har også lest at mye sirkulasjon på overflata stjeler CO2 fra plantene også..så et lite dilemma der.. vil gjerne ha fornøyde planter OG fisk

Noen ideer?
I ett vanlig beplantet akvarium har jeg aldri hatt O2 problemer uansett hvor lite beveglese jeg har hatt i overflaten. Jeg har ikke kjørt CO2 i disse. Jeg har kun hatt O2 problemer i malawi og i noen kortvarige prosjekter i mindre akvarier.
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Jødahl
Reklame for plussmedlemskap