Luftesten / bobler..

Noen som har noen stilige løsninger ? Skal ha 2 punkter med luft utslipp i karet mitt, kun som eyecandy egentlig..

Men ser da etter noen som har artige løsninger på dette, mener og ha sett kar med boble strimler osv ? Så ganske fint ut ihvertfall
Du får de med lys også. De kan også være lydløse om en holder på med de en stund. Min er moonlight blå. vannvittig bra bobler og man stille styrken.
Nja, jeg "ga" den med en gang bort til naboen som har gullfisker da jeg ikke hadde bruk for den riktig ennå. Skal se om jeg kan få invitert meg på en kaffe i morgen. Personlig så likte jeg den best stående bunn pekende opp.

Eneste var at den hadde det med å bråke men det kan virke som om det kan fikses med bare å skifte plassering. Jeg kjøpte min fra england og ble tollet så den kom vel på nesten 500 men om du sjekker ebay så var den virkelig ikke dyr. Og lyset kan fås i flere farger.

Kanskje youtube har video?
Heisann!
Hehe ok Skal søke litt rundt på youtube så kanskje jeg finner noe spennende Takk for tipset!
ARIO luftpumper selges også hos Tropefisk.
Ulik størrelse, ulik farge på lys.



Jeg har en ARIO4 med grønt lys.

mvh
Heisann!
Se der ja Har du noe bilde av din i drift ?
Hei igjen.

Prøvde og ta et bildet her - men vanskelig å få det klart.
Det er finere i virkligheten enn på bildet her.

Jeg har min stående i en Hydor vulkan

Men pumpa kan jo skules med "naturmaterialer" også.
Akvariet e rpå 180 liter.
Synes det er noe lyd fra denne. Men det er jeg jo vant til her hjemme - lyder av vann og elektriske duppeditter.
Og denne brukes kun til dekorasjon - og kan slåes av innimellom.

mvh
Heisann!
Det var jo kjempe stilig *bestille*

Tusen takk for tips
De der var jo faktisk veldig stilige.
Jeg bruker idag en Boyu pumpe om natten for å lufte ut CO2 i vannet, men den bråker noe så inni hel*****.

Dersom denne er rimelig stille, i tillegg til at den har en høyere konefaktor, kan jeg nok se meg selv bestille denne
Heisann!
Jeg har fra før en tetratec av noe slag, den lager ikke lyd overhodet, står oppå ett håndkle som ligger brettet oppå pumpen inni skapet.. :P
Kenneth Skjerven
Jeg har fra før en tetratec av noe slag, den lager ikke lyd overhodet, står oppå ett håndkle som ligger brettet oppå pumpen inni skapet.. :P


Har også en Tetratec, som også lå oppe på ett håndkle inne i skapet, denne bråker faktisk enda mere

tror faktisk jeg kommer til å bestille meg en eller 2 av disse. Lurer på om det fungerer med sand som bunnsubstrat (Om denn klarer å gjemme og holde på pumpa over tid). Blir litt klønete om man hele tiden må justere på pumpa for å holde den på plass.
Solide sugepropper følger med. Jeg ser ikke bort i fra at det kan bli litt trøbbel med sand men tror ikke det er verre enn å fylle på med litt grus etter som den blåser bort sanden rundt seg.
Jeg har grus i dette karet hvor denne luftpumpa står så jeg vet ikke riktig hvordan den vil fungere med sand. Men ser ikke for meg at det skal være noe problem da lufta/boblene går rett opp og ikke sidelangs om man kan beskrive det slik. Jeg har heller ikke pumpa stående helt nede i bunnsubstratet - den stikker godt opp over grusen.
Man bør ellers dekke/kamuflere pumpa endel da den ikke er pen i seg selv i karet. Jeg har som sagt før en "vulkan" som står over/rundt denne - og pumpa holdes vel på plass også på dette viset. Men steiner og røtter vil også fungere.

Skal bytte ut grusen i elvesand nå i helga. Da får jeg testet ut hvordan den fungere med dette substratet.
Jeg tenkte da også å legge thermomatte under sanda - og kanskje demper det lyden av pumpa noe.

mvh
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap