Armaturer?

http://www.aquamanias.no/productdetails.php?product=1134
I linken over ligger produktet.

Noen som har erfaringer med denne?
Noen som vet om et bedre produkt med samme opplegg?

Håper på kjapt svar .. Holder på og bestille deler til nytt oppsett hjemme i stua
Fikk lånt og testet en litt større modell av samme merket.

Det skal være et billigere alternativ til større og dyrere merker. Det eneste man merker det på er teleskopstengene som man bruker til å justere for bredden på karet med.

Men ellers så var det veldig lett å montere, rengjøring av reflektor går greit men det kan være litt klei å nå til bak lysrørene. Det er et lokk som må skrues av på festearmene før man kan justere de, når det er gjort kan man skru på igjen lokkene. Man trenger ikke å ta av armaturet for å skifte lysrør da man lett kan vri det og ta ut rørene. Mener på at et var fester på toppen slik at man kan velge å henge det i vaiere fra taket.

Fikk inntrykk av at litt av lyset traff utenfor juwel karet jeg testet det på, men det kan være pga konstruksjonen til karet. Rommet det står på kunne godt trengt bedre belysning uansett så det gjorde ikke noe.

Jeg brukte lysrør for saltvann i modellen jeg testet og fikk faktisk bedre lys med armaturet enn med tilsvarende oppsett fra juwel i samme wattstyrke (54watt). Tipper dette kommer av bedre kvalitet på reflektoren og muligens også lysrørene?

Håper det hjalp. Jeg synes hvertfall det var et flott armatur men minuset var teleskopstengene som ga inntrykk av å ikke være veldig solid, men man skal jo ikke ha noe vekt oppå armaturet heller da
Fredrik84
Fikk lånt og testet en litt større modell av samme merket. Det skal være et billigere alternativ til større og dyrere merker. Det eneste man merker det på er teleskopstengene som man bruker til å justere for bredden på karet med. Men ellers så var det veldig lett å montere, rengjøring av reflektor går greit men det kan være litt klei å nå til bak lysrørene. Det er et lokk som må skrues av på festearmene før man kan justere de, når det er gjort kan man skru på igjen lokkene. Man trenger ikke å ta av armaturet for å skifte lysrør da man lett kan vri det og ta ut rørene. Mener på at et var fester på toppen slik at man kan velge å henge det i vaiere fra taket. Fikk inntrykk av at litt av lyset traff utenfor juwel karet jeg testet det på, men det kan være pga konstruksjonen til karet. Rommet det står på kunne godt trengt bedre belysning uansett så det gjorde ikke noe. Jeg brukte lysrør for saltvann i modellen jeg testet og fikk faktisk bedre lys med armaturet enn med tilsvarende oppsett fra juwel i samme wattstyrke (54watt). Tipper dette kommer av bedre kvalitet på reflektoren og muligens også lysrørene? Håper det hjalp. Jeg synes hvertfall det var et flott armatur men minuset var teleskopstengene som ga inntrykk av å ikke være veldig solid, men man skal jo ikke ha noe vekt oppå armaturet heller da ;)


Dette kom jo til kjempe nytte. Så lenge den sitter greit så blir ikke det noe problem Godt å høre at det funker som det skal før man bestiller noe slikt Litt spennde å ikke ha heldekkende armatur

Hvor mange sånne får man på et kar med 70 cm i dybe?
Og er det et annet alternativ av et annet merke som har samme prinsippet/eller ligner?

Hva burde jeg kjøpe? Vis jeg skal montere det fast i en hylle som er over akvariumet?
Dette er løsningen jeg har tenkt meg..
Er veldig usikker på om jeg skal feste Armaturet i hylla over akvariumet?
Eller om jeg skal bruke Ramp Glo..
Hva er best? Og med tanke på brann og sånne ting hva burde jeg bruke/skru i hylla over får at dette skal være ufarlig? Eller er det rett og slett best å bruke ramp glo?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap