Bestilte varer fra tysland

Etter mange gode råd jeg fikk her ang. utvendig pumpe bestemte jeg meg for Ehim 3 2080. Bestilte denne fra akvaristikshop.com på Lørdag og hentet den på posten i går. Det tok altså under 1 uke, noe som jeg synes er bra !
Ang betaling.... Jeg måtte ut med ca 2750 kr for pumpe og filtermedie sett. Når jeg hentet den på posten måtte jeg ut med 685 kr som tilsvarer moms.
Sluttsum 3435 kr. Skulle jeg kjøpt dette på Webzoo ( billigste sammenligning) hadde det kommet på 4095 kr.
Inaktiv bruker
Ikke dårlig =)
Nei 600 kr er penger det også. Også tok det under en uke å få det sendt. Hadde jeg bestilt på Webzoo kunne jeg risikert å ikke fått det på flere uker.... De er ikke akkurat kjent for å være leverings dyktige.
Plussmedlem
Hvis sluttsummen din på kr 3435,- inkluderer porto/frakt så har du spart enda litt til.
Kr 4095,- fra Webzoo er uten porto.


Edit: Det hadde blitt fraktfritt fra Webzoo...Over kr 2000,-...
hm får håpe det var tollfritt også da, ellers så vil du snart få en ekstra regning.
Tenyrafar
hm får håpe det var tollfritt også da, ellers så vil du snart få en ekstra regning. :)


Det er ikke toll på akvarier eller akvarieutsyr.


Jeg har opplevd ganske varierende leveransetider fra Akvaristikshop. Fra 6-7 dager til over 4 uker.....

--
Hadde blitt litt billigere å kjøpe på webzoo da. Eheim pro 3 2080 koster 3255. Har bestilt noen ganger derfra og syns de er raske i levering. Tok 2 dager fra jeg bestilte til jeg hadde varene fra dem sist.
Dek
Hadde blitt litt billigere å kjøpe på webzoo da. Eheim pro 3 2080 koster 3255. Har bestilt noen ganger derfra og syns de er raske i levering. Tok 2 dager fra jeg bestilte til jeg hadde varene fra dem sist.

Men hun bestilte pumpe og filtermediesett, så summen hun kom frem til er riktig.
Squito
[QUOTE=Dek]Hadde blitt litt billigere å kjøpe på webzoo da. Eheim pro 3 2080 koster 3255. Har bestilt noen ganger derfra og syns de er raske i levering. Tok 2 dager fra jeg bestilte til jeg hadde varene fra dem sist.

Men hun bestilte pumpe og filtermediesett, så summen hun kom frem til er riktig.


Hehe, ok. Får trykke seg frem til tyskland å kjøpe da.
Karet er blitt beplantet i dag og pumpe innstalert og den virker veldig bra !!
Maler som ei katte :o)
En ting å tenke på bare. Ulempen ved å kjøpe teknisk og kostbart utstyr fra utlandet er ved evt. garanti/reklamasjon. Kan fort bli en del styr og kostnader rundt kommunikasjon, frakt osv. med en nettbuttikk i f.eks. Tyskland.

Men klart, sparer man nok penger så er det jo verdt det
Kjøper du ny bil i Tyskland er det en garanti også på den. Du må ikke kjøre til Tyskland for å reparere den....
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap