Hvordan tette små lekkasjer på slangene til utvendig filter?

Er det mulig å tette små lekkasjer på slangene til utvendig filter med ett-eller-annet uten å ta pumpa ut av drift? Noe som er ufarlig for fiskene i karet?

Eller må jeg stoppe filteret, tørke slangene og lappe de?

Hullene er ørsmå, men akkurat nok til at det suges inn luft og lekker ut vann om pumpa slås av.

Kan jeg f. eks smøre akvariesilikon på lekkasjen, eller vil fuktighet motvirke at silikonen tørker?

Det er et Fluval filter med grå riflete slanger.
Det beste er å bytte slangene da dette er tegn på at slangen begynner å bli oppbrukt. Men et produkt som alltids er kjekt å ha er selvvulkaniserende teip.
Den kan du trygt bruke til dette og mye annet. Det fine er at den ikke benytter lim slik at du slipper lim-klin når det blir gammelt.
Vulkteip! Takk for tipset, skal prøve å lappe slangene :o)

Det er et direkte risikoprosjekt å reparere slanger som det er hull i . Skal ikke rare utvidelsen til før at du har vannet på gulvet. Kjøp nye slanger og skift de. Det tar maks 20 minutter å bytte og det er ikke noe problem for filteret.
Ja jeg ville nok byttet de.. Du bør ha en god forsikring for å spare på utslitte slanger. Vannskader er DYRT.
Slangen er ikke utslitt, men har fått en liten stikkskade. Lappe første, bytte siden.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap