Koble sammen 2 utv.pumper på utblåset.?

Dere alle vet vel hvordan de orginal utblåsene til Eheim ser ut? Grønne og fine? Dette er altså utvendig pumper.. Det jeg tenkte på var da å sette 1 slange på vær side? sånn at det blir 1 utblås og ikke 2?
Funker dette fint?
Samlern 2008
Det jeg tenkte på var da å sette 1 slange på vær side? sånn at det blir 1 utblås og ikke 2?


Mener du så sette begge (2) filterene til ett (1) utblås?
I så fall er det begrensninger i hvor mye vann som kan i gjennom røret, og to pumper kan kanskje bli for mye i forhold til diameter på røret .
Stemmer bra det.. Kan vel bare børre opp hullene?
Samlern 2008
Det jeg tenkte på var da å sette 1 slange på vær side? sånn at det blir 1 utblås og ikke 2? Funker dette fint?


Hvorfor skal du gjøre dett?
En fordel nettopp med flere utblåsninger er at du får vannet til å sirkulere bedre, du slipper at vannet blir stående i døde soner som gjør at O2 nivået synker osv.
Den kan jeg si meg enig i
Men nå blir det 4 pumper. Og 4 utblås.. 2 utv. Pumper som skal gå så yngel karene kan fylles opp og 2 store som skal stå gå hele tiden
Så blir jo nok av sirkulasjon

Tror jeg er en sånn noenlunde dårlig ide effektmessig. Men de selger jo utblås i glass, de ser da veldig pene ut.
Hvor får man kjøpt sånne ting til en billig penge?

Noen som vet om noen utlanske nett butikker med sikkelig godt utvalg av alt mulig rart utstyr?
Kanskje glass utstyr?

Noen gode tips på gjennom siktige slanger?
Er en del fine der ja
Finner ikke ut hvordan slange type Amtop 3338 har grr.. Lete
Hadde ingen som passet der.. Titte videre
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap