Prodac varmekolbe

Da 20 literen min skal gå over fra å huse gullfisk til å huse yngel, så gikk jeg i dag til anskaffelse av en varmekolbe til dette karet.

Kjøpte en Prodac magictherm 25W.

Gikk nå i gang med å klargjøre karet, og skulle så sette i kolben. I det jeg setter i kontakten, så lyser hele karet opp, og så ble det mørkt...

Kolben er helt svartsvidd nå.

Heldigvis så var det ikke fisk i karet, men tre små reker var oppi der. De er i live, om enn noe rolige, så jeg tror i de slapp med skrekken.

Men, det jeg nå lurer på er om dette er en type kolber som er dårlige, eller om jeg skal ta sjansen på å bytte den i en tilsvarende?

Noen med erfaring??
Jeg har lite tiltro til alt som er merket Prodac, men det er jo min helt subjektive formening
Tante Astrid
Jeg har lite tiltro til alt som er merket Prodac, men det er jo min helt subjektive formening ;)


Forklar meg gjerne hvorfor. Jeg er så ukjent med merker at det er til å skjemmes over.

Leverte tilbake kolben i dag, og valgte å ta pengene tilbake. Den var så stor og ble ganske massiv i det lille karet, så jeg skal lete litt og se om jeg finner en mindre og mer anonym en.
Tips
sats på merker som juwel tetratec fluval eheim/jæger. bare et tips fra meg. lykke til=)
Det handler vel om at jeg har vært veldig misfornøyd med både fôr, vanntester og tilsetningstoffer i dette merket så jeg kan vel ikke se for meg at de har så mye bedre kvalitet på det tekniske utstyret sitt heller. Det er jo mulig jeg tar feil selvfølgelig, men jeg holder meg ihvertfall unna det merket.

Når det gjelder varmekolber så tør jeg ikke ta noen sjanser og har valgt Jäger sine som sies å være av god kvalitet. Har de i alle karene mine nå og er foreløpig veldig fornøyd. Produktomtale her om du er interessert.
Men
man kan aldri være trygg på noe da. jagern min kokte 49 stk fisk til meg mes jeg var på jobb. men kjøpte en maken igjen. vanntilsetnings produkter vet jeg lite om. da jeg er så heldig at vannet i min private brønn er perfekt til sør amerika fisker da=)
Inaktiv bruker
Jeg bruker prodac, av den enkle grunn at det er billig =p
Og når man jobber lite så er billig bra.

Har hørt mye skepsis om dette merket, som jeg bare må påstå at jeg ikke støtter.
Varmekoblene jeg har vært borti funker som bare det.
Vanntestene er like bra som noe av det dyrere jeg har sett på.

Maten kan jeg bare sammenligne med tetra, men fiskene hiver det innpå, så er vel ikke noe galt med den heller som jeg kan se.

Tilsetningsstoffer bruker jeg ikke, aquasana, nitridac, slike ting. Så kan ikke uttale meg om det.
Tante Astrid
Det handler vel om at jeg har vært veldig misfornøyd med både fôr, vanntester og tilsetningstoffer i dette merket så jeg kan vel ikke se for meg at de har så mye bedre kvalitet på det tekniske utstyret sitt heller. Det er jo mulig jeg tar feil selvfølgelig, men jeg holder meg ihvertfall unna det merket. Når det gjelder varmekolber så tør jeg ikke ta noen sjanser og har valgt Jäger sine som sies å være av god kvalitet. Har de i alle karene mine nå og er foreløpig veldig fornøyd. Produktomtale [URLBLOCK1] om du er interessert.

Nå tuller jeg visst fært her. Prodac har ikke mat tror jeg. Var nok Nutron jeg har prøvd når det gjelder fôr. Tilsetningstoffer, gjødsel og tester jeg har forsøkt, og vært misfornøyd med, har derimot vært av merke Prodac.

Tror det er på tide å køye mens jeg enda har hodet på noenlunde rett plass
Inaktiv bruker
Nutron er prodac sitt merke av fiskemat.

Sove godt =D
Takk for mange gode svar!

Jeg skal se litt på de produktene dere tipser om her.

Foreløpig så går karet uten kolbe oppi. Det holder en jevn fin temperatur uten. Det står på kjøkkenet, så romtemperaturen er jo høy, pluss at lyset i karet også bidrar med sitt.

Men på sikt så trenger jeg nok en kolbe oppi der, så jeg får lete litt og se om jeg finner en som er riktig både av merke og størrelse.
fayfay
Nutron er prodac sitt merke av fiskemat.

Takk! Da var jeg ikke helt på vidda da.
fayfay
Jeg bruker prodac, av den enkle grunn at det er billig =p Og når man jobber lite så er billig bra. Har hørt mye skepsis om dette merket, som jeg bare må påstå at jeg ikke støtter. Varmekoblene jeg har vært borti funker som bare det. Vanntestene er like bra som noe av det dyrere jeg har sett på. Maten kan jeg bare sammenligne med tetra, men fiskene hiver det innpå, så er vel ikke noe galt med den heller som jeg kan se. Tilsetningsstoffer bruker jeg ikke, aquasana, nitridac, slike ting. Så kan ikke uttale meg om det.

Fayfay, du burde poengtere at du jobber hos en forhandler av Prodac-produkter. Det at du ikke spiller med åpne kort gir dine uttalelser lite troverdighet.
Det ser også ut til at du ikke har særlig kunnskap om produktene du går god for, eller kriterier for hva som avgjør om disse produktene er bra.
F.eks. er "Prodactest pH Freshwater" totalt ubrukelig, da den stopper på pH7,5. !!!
Jeg ville ikke kalle det "...like bra som noe av det dyrere...".
Inaktiv bruker
Det er ikke noe hemmelighet at jeg jobber hos en som selger prodac.
Det er nevnt flere steder på forumet.

Jeg forteller mine erfaringer, siden det er disse jeg har lettest tilgang på. Og jeg har ikke verdens største pengebok, som også er nevnt her.

Jeg er ikke her for å tjene penger til butikken jeg jobber i, det sjefen sin jobb. Jeg jobber der fordi nav truet med å ta stønaden min med mindre jeg søkte på jobben. Hvis det gjør mine uttalelser for et merke mindre troverdig, så får det være.

Det skal også sies at forrige butikken jeg jobbet i solgte bare tetra produkter, og jeg syns de er like brukbare som prodac sine. Og man er villig til å bruke over 300 pr flaske med vanntest så sier det seg selv at de er mer nøyaktige enn prodac sine billig versjoner. Men alle seriøse akvarister er allerede klar over dette, og de som har mest bruk for det kjøper jo det.

Jeg ser helst at du frastår å beskylde meg for ting jeg ikke har gjort. Og om du absolutt skal beskylde meg for noe, ta det over mail.
fayfay
Det er ikke noe hemmelighet at jeg jobber hos en som selger prodac. Det er nevnt flere steder på forumet.

Jeg kan ikke se å ha beskyldt deg for noe du ikke har gjort, det er vel heller å beskylde deg for å ikke ha gjort noe.

Jeg vil ikke lage kvalm, men gi deg noen råd så det blir letter å forholde seg til fayfay her på forumet. Og jeg velger å følge opp her i offentligheten fremfor på mail, men jeg sender deg en så du vet hvem jeg er, da det kanskje kan være nyttig for alle at vi får orden på hvilken hatter vi bruker.
Selv er jeg utelukkende akvarist og er kun kunde hos de leverandørene jeg måtte skrive om.

Jeg ser det ikke som negativt at folk som jobber i bransjen deltar på Forumene og deler sin kunnskap, erfaringer og meninger, men det er greit å vite det.
I enkelte bransjer er det god skikk å opplyse om eventuelle egeninteresser.
For eksempel vil en finansanalytiker i en analyse av et selskap alltid opplyse om vedkommende har aksjer i selskapet dersom det er tilfellet, nettopp for at det ikke skal være noe tvil om habilitet.

Det er dessverre ikke alle som har full oversikt over alle trådene på forumet, og dermed vet at du "er i bransjen". Nettopp derfor er det fin å opplyse om dette i dine innlegg for å avklare din habilitet. Da er det opp til leserne å vurdere om du er "akvaristen" Fayfay, eller "selgeren" når du skriver på forumet, og du har ryggen fri for spekulasjoner. Akkurat nå er det litt vanskelig å vite hvilken hatt du har på deg og hensikten med dine innlegg.

På Nettakvariet har i hvertfall alle som jobber på Dahls Dyrerike brukertittel
"Fiskepusher på Dahls". Kanskje du burde gjøre noe lignende.

Jeg håper du tar poenget og eventuelt legger harpunen tilbake i skuffen

Men det vi kan diskutere er:
Hvis du mener at det at en pH test som ikke viser verdier over 7,5 bare er unøyaktig. Er da en pH-test som viser pH fra 7,5 til 14, med fjorten intervaller, også bare unøyaktig, eller totalt ubrukelig for akvarister?
Er vel noen akvarister som tror på "Snake Oil" på samme måte som enkelte Hi-Fi-freaks.
Er høyttalerkabel til 900 kr/meteren (Monster kabel) gir ikke nødvendigvis så mye bedre lyd bare fordi den koster mye.
Alt er vel produsert i kina uansett om hva det står på produktet
Tilfeldig bekjentskap
© Marte Stensby
Reklame for plussmedlemskap