Ønsker råd om defekt akvarium

Hei. Bunnglasset på mitt 540 l akvarium har sprukket. Så da er jeg i tvil hva jeg skal gjøre. Er det noen som tar på seg å fikse dette? Vil dette bli for dyrt i forhold til å kjøpe ett nytt?
Kan jeg evt få tak i en glasplate hos en glasmester å skift dette selv uten problem? Akvariet har alu. ramme.
Hører mange sier at brudd i bunnglasset må byttes uansett.
Jeg kom over en 540liter med knekt bunnglass for ei tid tilbake, der har jeg lagt i ei glassplate på ca.58x60 cm.
Har stått fullt med vann i et par mnd og ingen problemer så langt.,
fikset det problemet selv ved å kjøpe ei glass plate i tilsvarende størrelse for så og lime den oppå med akvarie silicone.. Tett som nytt
Tar du ut det gamle glasset drar du på deg mer arbeid enn nødvendig, og det er ikke sikkert at det blir tett..
bare husk å tørk det ordentlig først sånn at siliconen får ordentlig heft
Takk for gode råd! Et par spørsmål til. Skal jeg vaske glassene først før liming med noe middel evt hva? Hvor lenge skal dette herde/tørke før jeg kan fylle det med vann igjen?
Jeg vasket mitt med Aceton for å være sikker på at det ikke var noen fett flekker eller annen drit som sørket for fiasko, fylte opp samme dag som siliconen var herdet (litt avhengig av mengden, men jeg ventet i 3 dager), skyll og fyll
bare husk at glassplaten du legger nedi bør være 1 cm smalere enn den innvendige bredden og at du bruker rikelig med silikon sånn at denne ikke kommer i direkte kontakt med bunn eller sideglass.
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap