Rivd ut gammel bakgrunn på med sort film. fjerne silikon?

Har tatt ut den innvendige bakgrunnen, skjært vekk silikonen og skal sette på sort film utenfor glasset i morgen. Problemet er silikonhinnen som sitter igjen, har ca. 10 cm vann igjen i bunn og der lever det mange bittesmå reker som jeg har gitt opp å fange og derfor vil jeg ikke tømme det helt. Er det noen gode råd å få som ikke tar knekken på rekene (litt skeptisk til aceton) eller vil hinnen i det i heletatt synes når jeg får fylt vann og satt på filmen?
Du kan prøve å bruke skrape/algeskrape for å fjerne hinna som sitter igjen på glasset. I de fleste tilfeller vil det holde for å fjerne silikon i karet.

Om du ikke får vekk hele hinna er det nok store sansynligheter for at det fortsatt vil være grått etter du har fylt vann. Om du fester utvendig film med silikon som ikke er sort vil du også se silikonen.

Jeg maler baksiden av karene mine med vanlig lady akrylmaling. Dette gjør at det ser helt sort ut - ikke grått - og er svært enkelt og påføre. Det er også enkelt å fjerne om man skulle ønske det. En rimelig og enkel måte å lage en bakgrunn på.
Skalpell
Brukte det når jeg fjernet, men så var jeg pinlig nøye også...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap