Eheim utvendig pumpe. hvilken modell har jeg??

Inaktiv bruker
Finner lite på nettet om pumpen jeg har, ser ikke ut som den er i salg noen steder lengre. Fant en som er helt lik hos tropefisk, 2224, men min har 3 skuffer med filter matriale, og ikke 2. Noen som har samme pumpe som meg, eller bare har gode kunnskaper om Eheim sine modeller?
Se under pumpa, står som regel på en hvit lapp.
Inaktiv bruker
Christian Mørk
Se under pumpa, står som regel på en hvit lapp.


der var det ingenting
Dersom det sår Eheim Pro på den, er det nok en større variant vil jeg tro. Kanskje den heter 2226, 2228 ellerno?
Inaktiv bruker
Trygve Lillefosse
Dersom det sår Eheim Pro på den, er det nok en større variant vil jeg tro. Kanskje den heter 2226, 2228 ellerno?


det står Eheim professionel på den ja. Ellers så står det ikke noe mer, har sett på alle steder tenkelig. Finner ikke 2226 eller 2228 på noen av nettbutikkene, eldre modeller som har gått ut? Hvordan ser jeg om det er 2226 eller 2228 jeg har? Jeg har 2 stk som står i 720literen, er det nok for et så stort kar? Kjøpte karet brukt, med pumper og varmekolbe, så jeg regnet med at det skulle holde, siden det har vært i bruk før.
det står Eheim professionel på den ja. Ellers så står det ikke noe mer, har sett på alle steder tenkelig. Finner ikke 2226 eller 2228 på noen av nettbutikkene, eldre modeller som har gått ut? Hvordan ser jeg om det er 2226 eller 2228 jeg har? Jeg har 2 stk som står i 720literen, er det nok for et så stort kar? Kjøpte karet brukt, med pumper og varmekolbe, så jeg regnet med at det skulle holde, siden det har vært i bruk før.


Da har du vel sett i håndtaket, ved strømledningen også? Der står den hvite lappen på min 2028, og der står det "Typ: 2028" under Eheim-logoen.

Men det er altså en profesjonell II, og ikke bare profesjonell. Det kan være det er annerledes med de gamle 2228.

2228 skal være større enn 2226 - se her for litt sammenligning på engelsk og informasjon om forskjellen på "professional" og "professional II".

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap