Filtrering i slamkryperkar.

Har et 160 liters akvarium på 100x40x40, med ramme.
Har og en fluval 305 som jeg skal ha til å filtrere, alt fungerer fint. Men problemet er at jeg skal ha slamkryper i karet. Og da vil jeg jo ha vannstanden litt lavere en ellers.

Slangene som følgte med er litt for korte til å rekke enda lenger ned.

Så har noen spørsmål som er litt om det samme.

-Kan Eheim sine slanger bruker på fluval?
-Er en Fluval 3+ ller 4\ nok til å filtrere for 2 slamkrypere + ca 10 molly?
-Har dere noen ide om hvordan jeg skal fikse til at det fungerer uten å endre noe i det hele nesten. Filteret må eller bør ha maks 17cm fra bunnen av oppsuget til toppen.
EivindG
Har et 160 liters akvarium på 100x40x40, med ramme. Har og en fluval 305 som jeg skal ha til å filtrere, alt fungerer fint. Men problemet er at jeg skal ha slamkryper i karet. Og da vil jeg jo ha vannstanden litt lavere en ellers. Slangene som følgte med er litt for korte til å rekke enda lenger ned. Så har noen spørsmål som er litt om det samme. -Kan Eheim sine slanger bruker på fluval? -Er en Fluval 3+ ller 4\ nok til å filtrere for 2 slamkrypere + ca 10 molly? -Har dere noen ide om hvordan jeg skal fikse til at det fungerer uten å endre noe i det hele nesten. Filteret må eller bør ha maks 17cm fra bunnen av oppsuget til toppen.


Tror det går fint å bytte slangene...
Fluval 4 skal vel holde da ingen av disse vil ha mye stømninger i karet....
Problemet med slangene er at dem er egentlig noen spesielle, som er lagd for fluval sine utvendige. Men det koster ca 300 kr for 2.5 meter med denne, og da blir det på halvparten ca på hver slange.

Tror jeg får selge filteret da.
http://www.tropefisk.no/shop/slange-16-22mm-18511p.html

Er det disse som passer? På omslaget til slangene som følgte med stod det Ø17.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap