Luftpumpe

I min usikkerhet på hvilket forum jeg skulle legge denne i la jeg den har jeg syntes den passet best... (visst noen flytter den så si ifra )

Over til greia :P

Har skaffet meg en ny type luftpumpe (sånn som slipper luftbobler i vannet)
Typen er SuperFish Air-Flow 2, den er egnet for 250 liters akvarium..
Denne står nå på en liten "hylle" bak akvariumet som jeg har mat på osv.
Greia er at den durer så inni granskauen.. Vet at det ikke er noe galt med pumpen men er det noen som har råd på hvordan jeg kan få den til å dure så altfor mye? Her regnes ikke rådet : Skru den av som et råd :P:P

Takk på forhånd
Prøv og heng den i en strikk eller noe. Bråker mindre hvis den ikke står på noe.
Klut, håndkle under pumpen.
Kast den i søppla å begynn å blås

Eller putt den unna sofa puta

Neida Ekke noe luft pumpe fan men er vel mange andre merker og modeller som bråker mindre?

Kan jo evt bare lage en liten boks? En mobil eske eller noe ligende? Og bare putte litt isopor eller ligende og tette til litt?

Vil nok støtte forslaget om å skrote denne luftpumpen.
Flere slike billige luftpumper har en dårlig utførelse, og om de ikke bråker idet man kbler til strøm, vil de bråke etter ett par timer/dager.

Hadde jeg vært deg går du heller til innkjøp av en skikkelig luftpumpe.
Eheim sine er svært gode, og så og si lydløse! er også svært vibrasjonsvake.

Disse kan kjøpes på f.eks. webzoo, som har behagelige priser på disse
Det er stor forskjell på hvor mye en og samme pumpe kan bråke, avhengig av underlaget den står på.
Jeg har hengt opp min med gaffateip i skapet under akvariet og det fungerer godt, during ble betraktlig redusert.
husk sikkerhetsventil i tilfelle den detter ned.
Det er ikke nødvendig å ha luftpumpe-tilførsel i et akvarium. Men hvis du absolutt vil ha disse luftboblene som pynt, så får du heller kjøpe deg en kvalitetspumpe.
Som nevnt ovenfor er billigpumpene noe dritt, de bråker noe helt forferdelig.
De eneste luftpumpene som duger, er enten Schego eller Eheim. Schego er de beste mht lydnivå, etter min mening. Eheims pumper er veldig, veldig stille i starten, men etter noen måneders kontinuerlig bruk, så virker det som gummimembranen inni blir "tørr" og da begynner også de å dure noe. Men de er ikke i nærheten av de billige drittpumpene av ukjente merker.

Du skjønner sikkert at jeg har vært gjennom en del luftpumper, for jeg blir simpelthen gæern av å høre på sånn during! :p
mona o
Du skjønner sikkert at jeg har vært gjennom en del luftpumper, for jeg blir simpelthen [I]gæern[/I] av å høre på sånn during! :p



Da er vi to

Kan ikke anbefale Boyu eller TetraTect sine, bråker MYE
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap