Øsker hjelp til jebo filter

har fått et jebo 360 aquarium, men vet ikke hvordan filtret skal monteres, fikk ikke med bruksanvisning,.
Hei eg har eit jebo r-375, sikkert samme opplegge, skal ikke vere noe vanskeli, pumpen går nedi vannet og eit rør går opp fra pumpen opp i lokket hvor du har filtermaterialet sjekk ut bildene eg har tatt fra mitt..
Er sikkert ikke samme filtermateriale du har fått med i ditt men eg har gjort det slik at eg har dem hvite sakene i første buret, så har eg noe blåfilter på andre siden hvor eg har noe fint materiale helt i slutt for og ta dem minste partiklene, dette setter du opp slik du ønsker det selv men eg synest det er greit sån. bioballene først, så svampene til slutt hvor vannet renner ut. her renner vanne ut eit hull på høgre side, på noen renner vannet ut mange små hull under, da er det som regel eit flak svamp og bioballer oppå der igjen..

men ta ein titt på bildene og se om du finner ut av det fra og se på dem.
tusen hjertelig takk for hjelpen, da er bare å starte opp snart
hvordan jekk det?=) fått det igang? kan vere litt vibrasjonsbråk, during fra plasten i topp osv, det er det her, mesteparten har forsvunne av seg selv når det har fått stått og gå noen dager..men eg har også bytta ut det plastrøre som går opp fra pumpa til topplokket med ein gummislange, det hjalp endel, da forsvant mye av duringa.
Tilfeldig bekjentskap
© Norman Behr
Reklame for plussmedlemskap