Akvarierom - hvordan løser dere det elektriske?

Har en drøm om en gang i framtiden å få eget akvarierom. Mitt spørsmål til dere som allerede har dette er da; Hvordan løser dere det elektriske? Det må jo bli en uendelig mange stikkontakter? Tenker at det ikke bare er masse skjøteledninger som ligger strødd og som kan foråsake overbelastning?
Det første man sørger for, er å ordne med flere vegguttak Der det står to stikk-kontakter i veggen, får man installert 4. Om nødvendig må elektriker tilkalles som kan lage flere 4-stikk på angitte plasser. Planlegging er derfor nødvendig.

Jeg har ingen skjøteledninger (stikk-kontakter) liggende løst på gulvet. Ingen! Alt av flerstikk (fra 6 til 10 uttak) er montert opp og skrudd fast i veggen.
Man er nødt til å tenke litt sikkerhet når man har med vann og elektrisitet å gjøre.
Du har helt rett
Jeg er redd for å få ettersyn på det elektriske - da må jeg nok stoppe noen kar...
Takk skal dere ha. Da betyr det altså at om man bor i ett eldre hus så må man tilkalle elektriker. Dette ligger jo et stykke fram i tid, men jeg SKAL ha eget akvarierom før eller senere.
Det er for det meste din skyld mona.. hehe... etter å lest din akvarietråd ble litersyken forsterket kraftig
Kult!

Vi er så heldige at min manns onkel er elektriker, og han har hjulpet oss mye med ting & tang her. Bl.a. installering av flerstikk på akvarierommet
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap