Innvendig filter og yngel

Jeg lurer på om noen kan gi meg et godt råd ang. innvendig filter som sitter silikonert fast i det ene hjørnet. PÅ toppen er det 15 stk. ca 2 mm brede innganger til filteret. Jeg har 1 kjempegravid platy og er redd for at yngelen vil komme seg inn i filteret. Da filteret er silikonert fast på to sider så kan jeg ikke tre over en strømpe. Noen lurer råd?Kanskje det ikke er farlig at yngelen "bor" der inne?
Hei!
Jeg har også innvendig filter (på mitt Juwel-kar) hvor guppyer yngler som bare det. Mange av de forviller seg titt og ofte inn i filteret, men det går helt fint. Eneste utfordring er å få de ut nåe filteret skal skylles, men det er jo ikke så ofte. Så jeg tror - etter min erfaring - at du bare kan senke skuldrene og la det stå til! Lykke til
Takk for svaret, da skal jeg bare slappe av og nyte livet !
Plante til guppy-yngel
Jeg tenkte å tipse deg om en plante som i alle fall min guppy-yngel elsker å boltre seg i. Den planten kan du ta en titt på her. Hvis du har en plante som denne eller noe liknende har yngelen et sted å gjemme seg bort å blir ikke kun et deili herremåltid for andre fisker som du har i karet ditt... (Selv om du må regne med at endel blir det lell...) Fortsatt lykke til!!!
Å flott, den planten har jeg mye av! takk !
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap