Rensemiddel for nedvasking av kar

Hei, har nettopp kjøpt et brukt kar som er ganske skittent, hovedsakelig algerester.

Har dere noen anbefaling på rensemiddel for å enkelt fjerne dette?
beste rensemiddel er kun lunkent vann. jeg bruker lunkent vann og disse svampene med sånn "hard" side. Som man får kjøpt i 5 (?) pakker
vete godt der du skal vaske .slik at algene blir "bløte" og løsnes lett. ikke skrap vekk alger når det er helt tørt.kan få riper i glasset
som saffen sier, la karet stå i vann en stund så algene er bløte, men dessverre tror jeg ikke det finnes en enkel måte å fjerne alger på. Enten må man skrape eller skrubbe. men hvis det finnes en enklere måte si gjerne ifra!
Jeg bruker filtervatt kjøpt i 5-liters poser til å vaske karet med, funker som ei kule. Ellers så funker jo zalo bra også da. Tar jeg kar helt ned, så tømmer jeg ut alt som er, spyler, vasker med zalo (bruker filtervatt til å gnukke med) og skyller. Blir som nytt.
Jeg hadde gått over karet med utvannet klorin på en dusjflaske, og latt det stå noen minutter.
Dette for å drepe bakterier, alger og snegleegg som kan ligge på lur der det er litt fuktig. Spesielt langs glasskanter og evt armaturet også.
En microfiberklut kan også være grei å gni med.
Man kan vaske med eddik, da trenger man ikke være redd for rester slik som med zalo.
Takk for masse gode råd.
Karet er ferdigspylt og står nå inne til tørk.
Det ble Zalo m skrubb
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap